Båtmässorna på Marstrand och i Ellös

Här ställer du frågor om olika båtmodeller,fakta, jämförelser, priser och båtköp
Skriv svar
Anders
Site Admin
Inlägg: 337
Blev medlem: ons 24 mar 2004, 20:55
Ort: Göteborg
Kontakt:

Båtmässorna på Marstrand och i Ellös

Inlägg av Anders » mån 28 aug 2017, 21:19

Så var årets båtmässor i augusti på Västkusten slut. I år var segelbåtarna uppdelade på två mässor, en i Ellös där Orust-varven, X-Yachts, Discovery, Nauticat, Delhia / Maxi, Linjett och kanske några till var med. Dessutom många begagnade båtar.
Den andra mässan på Marstrand hade Arcona, Dehler, Bavaria, Jeanneau, Beneteau, Hanse + några till.
Tillbehören var spridda på båda mässorna. Några fanns på båda ställena, några bara på ena.

Vad tyckte ni om årets upplägg?

Själv tycker jag det var trevligare när allt var samlat på ett ställe (även om det inte är helt sant eftersom några båtar låg i Henån förut, samt Malö i Kungsviken)

omega
Diamantmedlem
Inlägg: 699
Blev medlem: tor 25 mar 2004, 09:01
Ort: trollhättan

Re: Båtmässorna på Marstrand och i Ellös

Inlägg av omega » tis 29 aug 2017, 17:37

Tycker också det var trevligare är allt låg på Orust ,öppna varv hör hemma där,begriper inte varför man gjort så.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11663
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Båtmässorna på Marstrand och i Ellös

Inlägg av Anders S » ons 30 aug 2017, 12:06

Jag undrar om det inte är en kommersiell fråga. Det går ju att tänka sig att några av tillverkarna känner sig litet "överkörda" och ser det som fördelaktigare att fjärma sig från framförallt HR. Det går ju att ana ett visst släktskap mellan varven på respektive ställe.

Detta året var jag i Newport istället och tittade på J-båtarna, men det är ju allmänt trist om sommarmässan på Bohuskusten tunnas ut - det ligger nog i farans riktning om den delas upp.
Anders S

Skriv svar