Forgus 36

Här ställer du frågor om olika båtmodeller,fakta, jämförelser, priser och båtköp
Skriv svar
Septeak
Trogen medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 12 jul 2017, 11:54

Forgus 36

Inlägg av Septeak » tor 13 jul 2017, 20:48

Gott folk! Jag har äran att bekänna förälskelsen i en ny kvinna hon är av Forgus 36 modell och hon går att köpa för pengar.
Så önskar jag så mkt bakgrundsinfo som möjligt innan vårt första möte.
Speciellt vill jag veta mer om tillverkningen men finner inte mycket på nätet...

Är här möjligtvis någon som besitter kunskaper om dessa förnäma damer i större utsträckning än det som finns att läsa på wikipedia? Det framhålls bland annat att båten är byggd i 95 men wikipedia säger att de produceras fram till 93 (ingen av de externa länkar angående temat på wiki funkar)

Nån som vet vem eller vilket annat varv man kunde kontakta?
Har försökt kontakta forgus37 (webbsidan) men de svarar inte på mail och telefonnumret funkar ej.

Tar emot all info och alla råd jag kan få!

BoJ
Guldmedlem
Inlägg: 50
Blev medlem: ons 02 jul 2014, 10:34

Re: Forgus 36

Inlägg av BoJ » fre 14 jul 2017, 07:32

Några uppgifter finns här.
http://www.sailguide.com/batfakta/558
Några bilder.
http://batagent.se/1811

Septeak
Trogen medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 12 jul 2017, 11:54

Re: Forgus 36

Inlägg av Septeak » tis 18 jul 2017, 22:02

Jo tack, där har jag tittat. Står dock inte så mkt..

De flesta forgus 36or som jag har sett utannonserade via nätet som är bygda mellan 90 - 93 verkar ha ett tillverkningsnummer i stigande i takt med produktionsåret och det är på mellan 120 och 140 , iallafall över hundratalet...

I mitt fall hävdar ägaren att båten är från 1995 och har tillverkningsnummer 58.

Någon som vet mer kring detta???

Hade gärna kommit i kontakt med dem som jobbade med byggnationen eller hade bra koll på den.

Tacksam för all hjälp jag kan få vidare.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Forgus 36

Inlägg av Peter_K » ons 19 jul 2017, 00:32

Om det är en originalmotor i båten kan du kolla motornumret, kolla sedan med tillverkare/agent när motorn är tillverkad. Märkligt om motorn är från -91 och båten från -95 tänker jag.
Om det nu är någon betydelse vilket år båten nu är tillverkad för affärens skull...
Alla borde ha skägg

Skriv svar