Planstrykare har jag inte hört innan, blir det inte ränder då??? eller ojämt där det inte är plant?
Jag använder finaste rullen, och en uppskuren 1,5 liters mjölkpaket för att det inte ska dunsta.
Tog max en halvtimma att rulla mitt ex. Målar gärna i 5 plusgrader och ingen vind. Blir superblankt då.
Alla i tråden som är så negativa mot Vc-17 borde testa att lägga MINST 2 lager, (som det står i anvisningarna) så borde det funka. för mig har det funkat i 3 år. = Hinsholmen Gbg.
/ Thomas
Dax för bottenmålning
Re: Dax för bottenmålning
Jag har väldigt svårt att tro att International färg hade sagt till mig att VC17 ligger på gränsen att klara västkusten överallt, om det inte varit så. Att dessutom bjuda mig på annan färg som räckte till två säsonger är heller inte troligt....thomask skrev: Alla i tråden som är så negativa mot Vc-17 borde testa att lägga MINST 2 lager, (som det står i anvisningarna) så borde det funka. för mig har det funkat i 3 år. = Hinsholmen Gbg./ Thomas
Nu är det iof mer än tre år sedan jag drabbades av minst lika mycket havstulpaner som LasseL:s bild visar, så det kan ha hänt en del i utvecklingen av den färgen.....
Ligger också i Hinsholmen Gbg
Re: Dax för bottenmålning
"Nya" VC17 (inte växtnäringen som såldes för några år sedan under namnet VC17 Ny Teknologi) skall enligt International ha samma kopparmängd som den Norska varianten VC17 M Extra.
Det som skiljer är att i den norska "våt-varan" så finns en tillsats som heter Irgarol - som skall motverka slem/sli på botten.
Så om man målar två lager så skall även den svenska varianten funka mot tulpaner.
Det som skiljer är att i den norska "våt-varan" så finns en tillsats som heter Irgarol - som skall motverka slem/sli på botten.
Så om man målar två lager så skall även den svenska varianten funka mot tulpaner.