Har en suzuki 4hk -95 2 takt där det inte kommer något kylvatten, dock kan det komma någon sekund då och då, men annars är det snustorrt. Har bytt impellern, och utblåsen är rengjorda, vad göra? Kan det finnas någon typ av termostat som har gått sönder, och var kan den isåfall sitta?
Tacksam för svar,
hälsningar Robert
Inget kylvatten, utbordare?
-
Björne
hej
Det man tänker direkt e såklart impellern men eftersom du kollat detta så låter det som du besvara din egen fråga(alltså termostat).
Om du vill hitta den så får du väl försöka smyga rören i motorn, kan väl kanske vara bökigt men det e nog ända sättet om ingen vet vart den sitter.
(smyga=följ rörets vattenintag ända till vattnetutblåset.)
Om du vill hitta den så får du väl försöka smyga rören i motorn, kan väl kanske vara bökigt men det e nog ända sättet om ingen vet vart den sitter.
(smyga=följ rörets vattenintag ända till vattnetutblåset.)
-
Gäst
Jag har en suzuki 8hk. Jag hade precis samma problem. Jag trode att det var impellern men så var det inte.
Kollade också termostaten den var gammal men det var inte häller lösningen. Problemet var en saltpropp i i blocket.
För mig var det bara att riva motorn. Får hoppas att ditt problem är enklare.
Hoppas du löser problemet
/Martin
Kollade också termostaten den var gammal men det var inte häller lösningen. Problemet var en saltpropp i i blocket.
För mig var det bara att riva motorn. Får hoppas att ditt problem är enklare.
Hoppas du löser problemet
/Martin
-
ole
inget kylvatten
Har upplevd samma med en liten Yamaha. Stakade upp kylvatten-kanalen med 1mm monofilament fiskesene. Stakade i timmar. Stakade lite, provkörde,
stakde på ny, provkörde , men gav inte upp. Och - det lyckades til
slut. (motor anvend i mycket salt havsvatten)
stakde på ny, provkörde , men gav inte upp. Och - det lyckades til
slut. (motor anvend i mycket salt havsvatten)