Göra rent skrovsida/insida
-
feeling286
- Diamantmedlem
Göra rent skrovsida/insida
Hej!
Alla matta åkte ner i höstas O nu är det mesta lim/skumgummi/ O annat nere. Tänkte torka av ytorna innan man limmar upp nytt material.
Va tar man? Aceton? T röd? Eller något annat?
H / johan
Alla matta åkte ner i höstas O nu är det mesta lim/skumgummi/ O annat nere. Tänkte torka av ytorna innan man limmar upp nytt material.
Va tar man? Aceton? T röd? Eller något annat?
H / johan
Re: Göra rent skrovsida/insida
Om du kör Aceton eller T-Röd så lär du behöva proffs-andningsskydd!
Finns väl iofs speciellt limborttagningsmedel.
Finns väl iofs speciellt limborttagningsmedel.
-
feeling286
- Diamantmedlem
Va inne i en butik idag och han rekommendera med ett limborttagningsmedel. Han sa att man mest flytta runt skiten med aceton O t-röd. Hitta även skorovbeklädnad nästa identisk med det 25 år gamla taket, något vitare bara men man kan ju inte få allt!
H Johan
H Johan
Vilken butik besökte du som hade den skrovmattan?
-
feeling286
- Diamantmedlem
Viking yachting i Göteborg/Fiskebäck.
Nu var den iofs rätt modern, vit med lite struktur. Känner mig iaf mycket nöjd!!:) risken är väl bara att det befintliga taket kommer att upplevas lite gult när det andra är bytt.
Nu var den iofs rätt modern, vit med lite struktur. Känner mig iaf mycket nöjd!!:) risken är väl bara att det befintliga taket kommer att upplevas lite gult när det andra är bytt.
-
feeling286
- Diamantmedlem
Nu är "nästan " allt nere. Har tom börjat O återställa båten igen.
Men det är ett ställe mellan salongstaket O förpiken som det gamla klistret inte vill ge med sig helt. O just där måste jag givetvis limma den nya mattan direkt i taket.
Ytan är slät O nästan klibbfri. Hur noga är det O få bort allt gammalt lim. Det sitter ju där det sitter liksom. Eller kommer det nya limmet lösa det gamla o bara vägra att fastna..
Kanske bäst O prova med en liten bit O kolla..
Va tror ni??
Men det är ett ställe mellan salongstaket O förpiken som det gamla klistret inte vill ge med sig helt. O just där måste jag givetvis limma den nya mattan direkt i taket.
Ytan är slät O nästan klibbfri. Hur noga är det O få bort allt gammalt lim. Det sitter ju där det sitter liksom. Eller kommer det nya limmet lösa det gamla o bara vägra att fastna..
Kanske bäst O prova med en liten bit O kolla..
Va tror ni??