Installation av en Loppolight

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
alfp
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 16:28

Installation av en Loppolight

Inlägg av alfp » sön 10 maj 2015, 20:37

Hej. Har en trefärgad lanterna i masttoppen av fabrikat Loppolight, den kan även användas som ankarljus. Den har en kabel med tre ledare. Alla svarta men numrerade 1,2 och 3. vilken av dem är jord?
MVH
Alfp
Alfp

sangris
Diamantmedlem
Inlägg: 516
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 20:50
Ort: Bredaryd

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av sangris » sön 10 maj 2015, 21:19

Det måste väl vara enklast och säkrast att ställa frågan till Loopolight direkt....?

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av Anders S » mån 11 maj 2015, 06:08

Då gör vi det:

http://www.lopolight.com/products/Insta ... ev%202.pdf

Hint ett: Stavning är viktigt då man googlar. Lopolight med ett "o" gjorde susen.
Hint två: Det kan alldeles kvitta och är inte hjälpsamt om man svarar "kontakta Loopolight" - det är ett ickesvar.
Anders S

alfp
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 16:28

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av alfp » mån 11 maj 2015, 06:11

Ok. Möjligen felstavat om det ny är så kinkit.
Fråga looopoölight direkt en söndagskväll halv nio+ bra förslag.
Tackar
Alfp

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av Anders S » mån 11 maj 2015, 06:43

alfp skrev:Ok. Möjligen felstavat om det ny är så kinkit.
Fråga looopoölight direkt en söndagskväll halv nio+ bra förslag.
Tackar
Det är extremt viktigt att stava rätt om man vill hitta fram till Lopolights support. Internet är litet speciellt på det viset.
Om nu dina internetskillz är "sådär" så har Lopolight denna sida med alla sina produkter: http://www.lopolight.com/products/products.aspx

Men på Internet kan man faktiskt "fråga Lopolight" klockan halv nio på kvällen, i alla fall indirekt.
Anders S

sangris
Diamantmedlem
Inlägg: 516
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 20:50
Ort: Bredaryd

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av sangris » mån 11 maj 2015, 16:58

Det var faktiskt inte elakt menat. Inte heller visste jag att det var panik och måste fixas en söndagskväll....
Min tanke var, att i stället för att få några gissningsförlag, är det bättre att få korrekt svar direkt. Jag är väl skadad av Facebook, där svar kan komma och vara hur idiotiska som helst.
Här trodde jag att alla var seriösa.... Jag visste i alla fall att det inte hette Loppolight. :lol:
Eftersom du har datorkunskaper att skriva på detta forum, så kan du säkert Googla fram rätt svar. I alla fall ett telefonnummer att ringa så du kan koppla in din Lopolightlanterna..

alfp
Guldmedlem
Inlägg: 57
Blev medlem: tis 15 jul 2008, 16:28

Re: Installation av en Loppolight

Inlägg av alfp » tis 12 maj 2015, 19:56

:D efter en natts tänkande så kom en ide om att används min ohm-mätare. hittade jord och är glad igen
Alfp
Alfp

Skriv svar