Har någon jämfört dom nyare lösningarna som dessutom ska
vara så mycket smartare, tänker på de som kommer från Ctec och Sterling, den senare ska dessutom lura
generatorn att ösa på mer kraft mot batterierna, men som en smart laddare.
Är det onödig överkurs att lägga en förmögenhet på dessa grejor?
Kanske någon som har erfarenhet av tingestarna.
Smartare batteriseparering
-
oceansailor
- Diamantmedlem
Re: Smartare batteriseparering
Svår fråga att svara på. Det beror på hur Ditt befintliga system fungerar?
Skall Du ersätta något som inte fungerar så kan det vara värt att undersöka alternativen.
Har Du något som fungerar men kanske inte optimalt så finns det nog anledning att funder, om det är värt utgiften.
Skall Du ersätta något som inte fungerar så kan det vara värt att undersöka alternativen.
Har Du något som fungerar men kanske inte optimalt så finns det nog anledning att funder, om det är värt utgiften.
-
lonelybird
- Trogen medlem
Är du en seglare Besqua, vill du i allmänhet segla och inte gå för motor för att du måste ladda upp dina batterier.
Varken Ctek eller Sterling skall klassificeras som batteriseparatorer utan som produkter vilka är avsedda för att förbättra laddningen och underhållet av dina batterier. En annan sak är att de samtidigt separerar batteribankarna.
Ctek är pga sin limiterade kapacitet en produkt jag inte skulle satsa på men en Sterling är oslagbar om du vill ladda snabbt samt kontrollera underhållsladdningen adekvat. En produkt jag varmt rekomenderar. Jag och många av mina seglarvänner är jättenöjda.
Varken Ctek eller Sterling skall klassificeras som batteriseparatorer utan som produkter vilka är avsedda för att förbättra laddningen och underhållet av dina batterier. En annan sak är att de samtidigt separerar batteribankarna.
Ctek är pga sin limiterade kapacitet en produkt jag inte skulle satsa på men en Sterling är oslagbar om du vill ladda snabbt samt kontrollera underhållsladdningen adekvat. En produkt jag varmt rekomenderar. Jag och många av mina seglarvänner är jättenöjda.
LonelyBird
Jag var slarvig när jag startade denna tråden, det fanns en del om ctec på annat håll på
forumet, år 2014.
Räckte för min forskning...
forumet, år 2014.
Räckte för min forskning...