Har precis köpt en maxi 95 och i den sitter det en wallas 1800 (tror jag det är). säljaren hade lite problem att få den att tända men efter lite service gick han i god för att den fungerar. När jag tänder den kommer det en ganska stark fotogendoft ur utblåset. Ska det göra det? Om inte, vad kan det bero på?
Jag är som sagt väldigt novis både som båtägare men framför allt med wallasvärmare så all hjälp på ett otroligt "prata med en 14 årings sätt" emottas vänligen.
Hur mycket förbrukar de?
Törs man sova med dem igång eller kör man den endast när man är vaken?
Specialbränsle eller fungerar all fotogen?
När jag startar den tar det ganska lång tid innan det blir någon värme och inte supervarmt heller. Ungefär hur lång tid tar det innan den producerar full värme och hur varmt ska det bli?
Som sagt, tacksam för alla som orkar hjälpa mig. Har försökt hitta liknande trådar men inte hittat så mycket kring fotogenlukt...