Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
marede
- Diamantmedlem
Hej,
Jag behöver hjälp. Jag är helt ny på Sailguide och jag lyckas inte skicka PM, de fastnar i utkorgen.
Jag kan därmed heller inte nå administratör eftersom jag inte kan skicka PM och tala om att det inte fungerar.
Martin
//Martin
Najad 34 HR -77
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
martin - jag fick ditt pm och har skickat svar//Mats
Scanner 391 nr 142
-
Anders S
- Diamantmedlem
marede skrev:Hej,
Jag behöver hjälp. Jag är helt ny på Sailguide och jag lyckas inte skicka PM, de fastnar i utkorgen.
Jag kan därmed heller inte nå administratör eftersom jag inte kan skicka PM och tala om att det inte fungerar.
Martin
Det fungerar så här:
Du skriver PM, detta skickas till utkorgen. Här kollar systemet att du har en giltig mottagare, dvs en medlem på forumet. Samtidigt tänds markeringen hos adressaten ("Du har 1 nytt meddelande"). I utkorgen ligger det kvar tills dess att det hämtas, att PM-et försvinner är kvitto på att det hämtats. För att se skickade och mottagna PM tittar man i sin historik.
Om man nu skickar till någon som inte är observant, eller kanske helt enkelt inte hänger på forumet längre, så ligger meddelandet i utboxen tills vidare. Jag har inte järnkoll på när ett oläst meddelande tas bort ur systemet, men "tills vidare" är inte "hur länge som helst".
Anders S
-
marede
- Diamantmedlem
Tack Mats för svar i PM och tack Anders för info om hur det fungerar! Nu känner jag mig lagom dum, men det bjuder jag på.
Mvh / Martin
//Martin
Najad 34 HR -77