8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt för

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt för

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 14 apr 2014, 14:02

8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt för förtöjning av båtar?

Har även ni tittat på frågorna om ankring? Konstiga frågor, hur skulle det kunna få fram bättre ankringar om hela världens båtfolk svarade på det där?

Avsnoppande svar på fråga 8: Nej, vi kastar alltid i ankaret utan lina eller kätting på djupt vatten, så slipper vi återanvända det geggiga ankaret.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av Peter_K » mån 14 apr 2014, 15:08

Jag tolkade det som att man var ute efter landfästen, men frågorna är ganska puckat formulerade... man undrar lite kring frågeställarens egen erfarenhet i ämnet.
Alla borde ha skägg

peterh
Diamantmedlem
Inlägg: 1211
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 13:31
Ort: göteborg

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av peterh » mån 14 apr 2014, 16:31

Jag roade mig med att besvara enkäten. Lyckligtvis kunde jag besvara deras fråga om jag kände till någon produkt att fästa båten, svaret är "rep" . Vilket jag kunde upprepa några ggr utmed enkäten.

Undrar vilket planet frågeställarna kommer ifrån.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Inlägg: 2193
Blev medlem: mån 04 okt 2004, 22:39
Ort: Myrbacka Ljusne
Kontakt:

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 14 apr 2014, 16:44

På Studioforum var det en tjej som la ut en liknande enkät ang mikrofoner. Totalt idiotiska frågor typ; Gillar ni rosa mikrofoner bättre än blå?
När vi svarade att enkäten inte kunde fylla nån funktion alls i utvecklandet av proffs mikrofoner för studiobruk, (vilket hon påstod) blev hon förbannad som fan. :)
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

spackel
Guldmedlem
Inlägg: 94
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:11

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av spackel » mån 14 apr 2014, 19:15

peterh skrev:Jag roade mig med att besvara enkäten. Lyckligtvis kunde jag besvara deras fråga om jag kände till någon produkt att fästa båten, svaret är "rep" . Vilket jag kunde upprepa några ggr utmed enkäten.

Undrar vilket planet frågeställarna kommer ifrån.
Det heter inte rep det heter snöre, ge dom lite spelrum alla kan inte vara gamla gobbar och messersmithar som vi är...

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av Anders S » tis 15 apr 2014, 09:21

spackel skrev:
peterh skrev:Jag roade mig med att besvara enkäten. Lyckligtvis kunde jag besvara deras fråga om jag kände till någon produkt att fästa båten, svaret är "rep" . Vilket jag kunde upprepa några ggr utmed enkäten.

Undrar vilket planet frågeställarna kommer ifrån.
Det heter inte rep det heter snöre, ge dom lite spelrum alla kan inte vara gamla gobbar och messersmithar som vi är...
Jodu, det kan vi. Det här handlar om universitetsstudier och då kan man definitivt kräva att enkäten grundas i en gedigen genomgång av beprövad vetenskap fram till de senaste teorierna. Har man så uppenbart inte läst på sin läxa blir jag ledsen, både på dina, mina, akademins och studenternas vägnar. Bedrövande dåligt, det är vad det är. :twisted:
Anders S

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Inlägg: 537
Blev medlem: lör 09 sep 2006, 08:54
Kontakt:

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av jason » tis 15 apr 2014, 16:53

Hade vi inte ett enkät-besök från Luleå för ett litet tag sedan också? Enkäter är en vetenskap i sej. Tycks som om om det är något som studenterna fått höra på någon föreläsning om produktutveckling. Fråga marknaden, gör en enkät.

/j

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av Anders S » tis 15 apr 2014, 19:19

jason skrev:Hade vi inte ett enkät-besök från Luleå för ett litet tag sedan också? Enkäter är en vetenskap i sej. Tycks som om om det är något som studenterna fått höra på någon föreläsning om produktutveckling. Fråga marknaden, gör en enkät.

/j
Jo, det hade vi. Den gav du vad den tålde. Jag blir orolig när jag ser sådant här med den typen av avsändare.
Anders S

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Inlägg: 537
Blev medlem: lör 09 sep 2006, 08:54
Kontakt:

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av jason » tis 15 apr 2014, 20:38

Jämför gärna med http://response.easyresearch.se/s.asp?W ... y=39319,04
Dessa examensarbetare jobbar på Trivector med huvudkontor i Lund. De har dock kontor i Gbg oxå ...
Det viktiga är att de har mycket bättre om än inte helt klar kontroll på hur man gör en enkät IMHO.

/j

peterh
Diamantmedlem
Inlägg: 1211
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 13:31
Ort: göteborg

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av peterh » ons 16 apr 2014, 07:14

Jag jobbade en gång på ett företag ( numera avlidet ) där personalansvarige själv författade en enkät rörande samarbetsklimatet.
När jag såg att man ombads underteckna enkäten ringde jag upp personalansvarige och undrade va f-n han sysslade med . Han tyckte att det var billigare så här, och undertecknandet var för att man skulle få möjlighet att sätta samma intressanta diskussionsgrupper !!!

Resten av företaget drevs även det av puckon, inte konstigt att företaget raderades ut. Tyvärr ser jag fortfarande författaren i verksamhet på ett annat företag.

Enkäter är svårt att formulera. Att veta vad man vill veta är också något som kräver eftertanke och viss intelligens.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av Anders S » fre 18 apr 2014, 18:50

peterh skrev:Jag jobbade en gång på ett företag ( numera avlidet ) där personalansvarige själv författade en enkät rörande samarbetsklimatet.
När jag såg att man ombads underteckna enkäten ringde jag upp personalansvarige och undrade va f-n han sysslade med . Han tyckte att det var billigare så här, och undertecknandet var för att man skulle få möjlighet att sätta samma intressanta diskussionsgrupper !!!

Resten av företaget drevs även det av puckon, inte konstigt att företaget raderades ut. Tyvärr ser jag fortfarande författaren i verksamhet på ett annat företag.

Enkäter är svårt att formulera. Att veta vad man vill veta är också något som kräver eftertanke och viss intelligens.
Eftersom det här är klotterplanket, där man inte måste vara marin, så går det ju att påpeka att det här handlar om UNIVERSITETS-verksamhet, teknisk design och gräddan av Sveriges tekniska elit (om man frågar LTU, men kanske inte annars). Med tanke på detta stolpskott till meningslös enkät från studenter som med största sannolikhet har en handledare blir man förundrad.
Anders S

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Inlägg: 537
Blev medlem: lör 09 sep 2006, 08:54
Kontakt:

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av jason » fre 18 apr 2014, 20:47

Anders S skrev:
peterh skrev:Jag jobbade en gång på ett företag ( numera avlidet ) där personalansvarige själv författade en enkät rörande samarbetsklimatet.
När jag såg att man ombads underteckna enkäten ringde jag upp personalansvarige och undrade va f-n han sysslade med . Han tyckte att det var billigare så här, och undertecknandet var för att man skulle få möjlighet att sätta samma intressanta diskussionsgrupper !!!

Resten av företaget drevs även det av puckon, inte konstigt att företaget raderades ut. Tyvärr ser jag fortfarande författaren i verksamhet på ett annat företag.

Enkäter är svårt att formulera. Att veta vad man vill veta är också något som kräver eftertanke och viss intelligens.
Eftersom det här är klotterplanket, där man inte måste vara marin, så går det ju att påpeka att det här handlar om UNIVERSITETS-verksamhet, teknisk design och gräddan av Sveriges tekniska elit (om man frågar LTU, men kanske inte annars). Med tanke på detta stolpskott till meningslös enkät från studenter som med största sannolikhet har en handledare blir man förundrad.
Hear, hear! Kanske till och med bestört.

/j

peterh
Diamantmedlem
Inlägg: 1211
Blev medlem: tor 12 feb 2009, 13:31
Ort: göteborg

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av peterh » mån 21 apr 2014, 20:52

Anders S skrev:
peterh skrev:Jag jobbade en gång på ett företag ( numera avlidet ) där personalansvarige själv författade en enkät rörande samarbetsklimatet.
När jag såg att man ombads underteckna enkäten ringde jag upp personalansvarige och undrade va f-n han sysslade med . Han tyckte att det var billigare så här, och undertecknandet var för att man skulle få möjlighet att sätta samma intressanta diskussionsgrupper !!!

Resten av företaget drevs även det av puckon, inte konstigt att företaget raderades ut. Tyvärr ser jag fortfarande författaren i verksamhet på ett annat företag.

Enkäter är svårt att formulera. Att veta vad man vill veta är också något som kräver eftertanke och viss intelligens.
Eftersom det här är klotterplanket, där man inte måste vara marin, så går det ju att påpeka att det här handlar om UNIVERSITETS-verksamhet, teknisk design och gräddan av Sveriges tekniska elit (om man frågar LTU, men kanske inte annars). Med tanke på detta stolpskott till meningslös enkät från studenter som med största sannolikhet har en handledare blir man förundrad.
Man har ju besparingskrav även inom universitetsvärlden.

Man får vad man betalar för.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem
Inlägg: 954
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 20:43
Ort: Västkusten

Re: 8. Känner du till någon återanvändbar förankringsprodukt

Inlägg av S-B A-son » lör 26 apr 2014, 14:31

Jag kan inte tänka mig att denna undersökning är seriös och emanerar från ett universitet med dess resurser.

Undersökningen var ju skapad med hjälp av ett taffligt undersökningsverktyg som vem som helst kan skaffa sig.

Näe, det handlar nog om ett (äkta) stolleprov från någon som känner för att skratta åt båtägare.

mvh Sven-Barry

Skriv svar