Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Subkontra
Trogen medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 31 aug 2013, 11:09
Ort: Luleå
Kontakt:

Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Inlägg av Subkontra » lör 30 nov 2013, 18:28

Hej!

Först och främst vill jag tacka alla bidragande till detta fina forum. Jag lär mig ofantligt mycket här. Tänkte bara helt skamlöst puffa för min och min sambos blogg där man kan följa våra umbärande som nyblivna segelbåts ägare och helt oerfarna seglare. Tanken med bloggen är att dela med oss av de erfarenheter och misstag vi gör så att andra i vår situation kan dra nytta av det. De flesta här på forumet är ju riktiga sjöbusar som jag hoppas kan titta in och kommentera, ge feedback eller bara få sig ett gott skratt. I dagsläget har vi bokfört 0Nm i loggboken eftersom vår första säsong kommer att ta sin början sommaren 2014. Just nu handlar bloggen därför till största delen om våra förväntningar, förberedelser och funderationer kring hur början av vårt seglarliv kommer te sig.
Värt att nämna är att bloggen drivs helt och hållet utan vinstsyfte. Vi får ingen som helst inkomst utav den. Klicka gärna in och lämna lite kommentarer.

Väl mött!

/P-A

Nu var det längesedan man tittat in här på forumet. Jag kan meddela att vår första säsong var underbar och att vi nu laddar för nästa säsong för fullt. Vi har gjort en ny hemsida och startat en mer seriös youtube-kanal kolla gärna in dem om ni har lust. Varför inte prenumerera till och med? Det är gratis! :lol:


http://sailingmonea.com
Senast redigerad av 1 Subkontra, redigerad totalt 0 gånger.

Subkontra
Trogen medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 31 aug 2013, 11:09
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Inlägg av Subkontra » lör 25 jan 2014, 16:01

Lite nytt i bloggen!

http://sailingmonea.wordpress.com

:wink:

Användarvisningsbild
BF!!
Platinamedlem
Inlägg: 179
Blev medlem: sön 28 okt 2007, 20:39
Ort: KNIVSTA

Re: Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Inlägg av BF!! » tor 05 mar 2015, 12:50

Hej!

Läste er blogg nu efter att ha "slöläst" lite olika trådar på detta forum.
Intressant blogg att läsa om era renoveringsprojekt och bra bilder.
Har själv gjort liknade renovering på vår Viggen för ett antal år sen. Även 50W solcellspanel blev monterad på en s.k. NOA stolpe i aktern.
Fungerar oklanderligt under åren. Har köpt en till 50W panel i vinter som ska mekas upp på akterpulpit under våren.
Har ni nåt kylskåp också i er båt?

/Lars
/Lars

VHF: SC7987
MMSID: 265578070

Peta66
Erfaren medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 15 mar 2015, 11:59

Re: Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Inlägg av Peta66 » sön 15 mar 2015, 12:04

Kanske kan lägga upp lite bilder även här?
Det vore trevligt.

Subkontra
Trogen medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 31 aug 2013, 11:09
Ort: Luleå
Kontakt:

Re: Blogg om nyblivna seglare utan erfarenhet

Inlägg av Subkontra » tis 07 apr 2015, 20:53

BF!! skrev:Hej!

Läste er blogg nu efter att ha "slöläst" lite olika trådar på detta forum.
Intressant blogg att läsa om era renoveringsprojekt och bra bilder.
Har själv gjort liknade renovering på vår Viggen för ett antal år sen. Även 50W solcellspanel blev monterad på en s.k. NOA stolpe i aktern.
Fungerar oklanderligt under åren. Har köpt en till 50W panel i vinter som ska mekas upp på akterpulpit under våren.
Har ni nåt kylskåp också i er båt?

/Lars
Hej Lars!

Ber om ursäkt för ett vansinnigt försenat svar.
Vi har en kylbox av märket WAECO. Den är på drygt 30l och har fungerat felfritt under hela säsongen. Det är en kompressorkyl med kapacitet att frysa så ölen har nästan varit smärtsamt kall när vi kommit i hamn. Underbart under sommaren som var med värmebölja efter värmebölja.
Kolla gärna in vår nya hemsida samt youtube-kanal. Ytterligare renoveringar påbörjas inom kort.

Mvh P-A

Skriv svar