Nybliven ägare till en Becker 27.
Limma med epoxi
Limma med epoxi
Har just last en bok om motorbyte och där limmar man delar av motorbädden med förtjockad epoxi. Okunnig
som man är inom detta område måste jag ställa frågan, vad använder jag för att förtjocka epoxin.
Re: Limma med epoxi
Här finns en beskrivning om hur du går till väga, http://westsystem.se/handboecker.html
Klicka på handboken.
Men - vad är det du ska limma?
Klicka på handboken.
Men - vad är det du ska limma?
Alla borde ha skägg
Tillbaka efter lite jobb. Jag skall bygga upp en hylla för två batterier och behöver lite stöd för den. Om någon har bilder på sina lådor så tar jag gärna del av dessa.
Du kan bygga en låda av plywood (limmad m kokfast lim) som du skruvar ihop m några rostfria skruv. Sedan gör du en hålkärlsfog i epoxy (se sid 16 i handboken), måla hela lådan efter.
Alla borde ha skägg
Då föreslår jag att lådan målas med epoxy, gärna med ett lager väv som "grund". Anledningen är att det handlar om batterier, och skulle man få en syradroppe eller mer seriöst batterispill händer inte så mycket. Hålkälsfogen gör man då innan man lägger väven och "målar fast" den.Peter_K skrev:Du kan bygga en låda av plywood (limmad m kokfast lim) som du skruvar ihop m några rostfria skruv. Sedan gör du en hålkärlsfog i epoxy (se sid 16 i handboken), måla hela lådan efter.
Anders S