Garmin BlueChart g2

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
Kenta
Platinamedlem
Inlägg: 120
Blev medlem: tor 16 sep 2004, 15:27

Garmin BlueChart g2

Inlägg av Kenta » ons 11 dec 2019, 20:43

Finns det någon som vet, kommer ihåg, om Vättern är med på Garmins BlueChart g2 stora elektroniska sjökort HEU712L utgivet februari 2011. Jag kommer inte ihåg, ska sälja min gamla plotter GPSMAP3006 och behöver veta det.
Det var bättre förr, längre tillbaka!

Jonjoh
Guldmedlem
Inlägg: 76
Blev medlem: tor 02 feb 2017, 15:40
Ort: Dalskär

Re: Garmin BlueChart g2

Inlägg av Jonjoh » tis 07 jul 2020, 09:33

Tjo

Det ser ut som hela vättern är med: https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=HEU712 ... &ia=images

Gick en på en hemsida utav sökresultaten och läste detta, jag markerar Vättern. Kommentaren är från 2014 :
Coverage
Detailed coverage of the coast of Sweden along the Baltic Sea and Gulf of Bothnia from Trelleborg to Haparanda including Kristianstad, Stockholm, Sundsvall, and Luleå; also coastal coverage of Finland's Gulf of Finland from Uusikaupunki to Vyborg, RU including Turku, Hanko, and Helsinki. Swedish lake coverage features ---Vättern---, Sommen, Nommen, Revsundssjön, Hjälmaren, Siljan, Mälaren, Storsjön, Storavan, Uddjaur, Hornovan, Tjeggelvas, Aisjaur, Fluka, Helgasjön, and Bolmen, as well as coverage of the lower Dalälven from Gysinge to Söderfors. Island coverage features Bornholm, Oland, Gotland, and Åland.
edit: Läste nu att ditt sjökort är från 2011..... där kan jag inte svara dig på hur vida de förändrar sjökorten eller lägger till/tar bort områden osv.

Skriv svar