Instrument

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
omega
Diamantmedlem
Inlägg: 699
Blev medlem: tor 25 mar 2004, 09:01
Ort: trollhättan

Instrument

Inlägg av omega » sön 21 okt 2018, 11:49

Hej på er
Håller som bäst på att kika på en ny båt,allt är ganska ok men instrumenten är frå Simrad
Tänkte höra lite om hur de funkar,tidigare båtar gar haft Raymarine eller Nexus,dessa är ju lätt att rinna info om,men simrad känns svårare att både hitta återförsäljare till och information om,de ör hyfsat moderna från 2010

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11663
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Instrument

Inlägg av Anders S » sön 21 okt 2018, 22:37

Simrad är välkända tillverkare. Numera är de en del av Navico. https://navico.com/
Anders S

Användarvisningsbild
hhmcsv
Diamantmedlem
Inlägg: 266
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 14:43
Ort: Danmark

Re: Instrument

Inlägg av hhmcsv » mån 22 okt 2018, 13:51

På min Beason 31 har jag 3 stk multifunktions-display förbundne med NMEA200/Simnet med givare ifrån SIMRAD också (Kompas FC40 och triducer DST800 (log, lod, temp)). Fungerar mycket fint och med ljusstark visning. Ursprungligen installerade jag IS40-displays i 2015, var dom ersatte det gamla instrumentsystem ifrån VDO - 30 år gammalt. Jag var mycket nöjd med dom, män här i höst kom dâr fel på en av displayene som tappade ljuset. Dom är så utbytt til IS42 displays som också är fina och som jag hoppas på kan fungera resten av mitt liv (jag är 74 :D )
Även om jag fik utbytesinstrumenterne til en reducerat pris tycker jag att det är lite illa att dom får fel så snabbt.
I Danmark är det importören (Palby) som har support och det fungerade utmärkt, men SIMRAD/Navico har en mycket märklig profil på internet och är helt omöjliga att få kontakt till.
Hans-Henrik
Beason 31 D404 Dancing Wave - Lynæs Danmark

Skriv svar