Handdukar med text

Här ställer du frågor kring olika båttillbehör exempelvis jollar, säkerhetsutrustning, vinschar etc
Skriv svar
Emelie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 okt 2013, 09:13

Handdukar med text

Inlägg av Emelie » mån 01 dec 2014, 14:50

Hejsan!

Jag tänkte köpa in lite handdukar i olika storlekar till nästa års båtsäsong. Jag skulle vilja ha båtnamnet broderat på handdukarna och jag vill helst inte göra det själv, (skulle ta på tok för lång tid) så har ni några tips på var man kan beställa sånt?

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Handdukar med text

Inlägg av Anders S » tis 02 dec 2014, 18:26

Jaha du... ?

http://lmgtfy.com/?q=handdukar+med+broderad+text

Den första länken erbjuder en handduk som heter Lord Nelson, marint värre, och olika färger. Lycka till!
Anders S

Emelie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 okt 2013, 09:13

Re: Handdukar med text

Inlägg av Emelie » ons 03 dec 2014, 09:13

Anders S skrev:Jaha du... ?

http://lmgtfy.com/?q=handdukar+med+broderad+text

Den första länken erbjuder en handduk som heter Lord Nelson, marint värre, och olika färger. Lycka till!
Tack Anders! Du är mig en riktigt trevlig karl du.

Användarvisningsbild
thomask
Diamantmedlem
Inlägg: 400
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 18:08

Re: Handdukar med text

Inlägg av thomask » fre 05 dec 2014, 19:15

Lite på samma tema, efterlyser bokstäver som jag kan stryka på kapellduk. (har gjort nytt bomkapell där det innan stod båtnamnet). kan inte hitta något på nätet som är användbart.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Handdukar med text

Inlägg av Peter_K » lör 06 dec 2014, 07:35

Har du kollat med kapellmakaren..?
Alla borde ha skägg

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11665
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Re: Handdukar med text

Inlägg av Anders S » lör 06 dec 2014, 10:09

thomask skrev:Lite på samma tema, efterlyser bokstäver som jag kan stryka på kapellduk. (har gjort nytt bomkapell där det innan stod båtnamnet). kan inte hitta något på nätet som är användbart.
När Peter sa "Segelmakaren" kom jag att tänka på sk "märkduk", dvs sådan självhäftande duk som används till segelsiffror mm. Sådan finns i "metervara, och man kan förstås klippa ut vilka texter man vill. Spegelvända bokstäcver kan man göra på datorn och då kan man malla v på baksidan av duken (skyddspapperet.
Anders S

Användarvisningsbild
thomask
Diamantmedlem
Inlägg: 400
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 18:08

Re: Handdukar med text

Inlägg av thomask » lör 06 dec 2014, 10:40

Perfekt! Tack ska ni ha. Ibland tänker man inte längre än näsan räcker, eller hur det nu var.

Emelie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 08 okt 2013, 09:13

Re: Handdukar med text

Inlägg av Emelie » tor 11 dec 2014, 09:42

thomask skrev:Lite på samma tema, efterlyser bokstäver som jag kan stryka på kapellduk. (har gjort nytt bomkapell där det innan stod båtnamnet). kan inte hitta något på nätet som är användbart.
Hittade du vad du behövde? Nytt kapell måste jag ordna i vår. Jag hittade handdukar med text på http://www.nameon.se tillslut. Ett självklart namn jag borde ha sökt på direkt, ibland är det för lätt för att hitta!

Skriv svar