iSailor

Här ställer du frågor kring handhavande av segelbåtar, inför köp av segel, om trimning, navigation, kappsegling mm
Skriv svar
sangris
Diamantmedlem

iSailor

Inlägg av sangris » ons 20 maj 2015, 21:18

Hur många av er här använder iSailor på iPad och upptäckt att iOS 8.3 har en bugg som gör att position och fart från GPS:en inte visas på paddan?
Jag har försökt att kontakta Apple för att få besked om när de har en uppdatering klar där nämnda bugg är åtgärdad, utan resultat. Det går helt enkelt inte att kontakta Apple för att ställa en enkel fråga.
Någon mer än jag som är drabbad och har lyckats få fram info om problemet?

robin_bockman
Trogen medlem

Re: iSailor

Inlägg av robin_bockman » ons 20 maj 2015, 22:37

sangris
Diamantmedlem

Re: iSailor

Inlägg av sangris » tor 21 maj 2015, 19:12

Jo, det verkar vara samma problem. Men vad gör man om man har uppdaterat till iOS 8.3 redan? Det är tydligen inte helt lätt att nedgradera....

Så här står det på hemsidan för min GPS, en Dual XGPS150A:

I just updated to iOS 8.3 and my XGPS device stopped working. Why?
There is a bug in iOS 8.3 which blocks position information coming from Bluetooth GPS devices. The symptom is that your GPS looks like it is working, but your apps do not show your location. (Not all apps are affected, but most are.) The problem affects the XGPS150, XGPS160 and XGPS170 as well as Bluetooth GPS devices from other manufacturers. We have contacted Apple it, and they are aware of the issue. We do not have an ETA from them for a fix, but they are treating it as a priority. In the meantime, some (but not all) users are getting around the bug by turning off Location Services, rebooting the iOS device, and turning Location Services back on.

NOTE for WingX users: you can get around the bug by going to Settings->Privacy->Location Services and selecting “Never” next to WingX Pro7.

- See more at: http://gps.dualav.com/explore-by-produc ... 50a/#.dpuf

http://gps.dualav.com/explore-by-product/xgps150a/

Skriv svar