Ingen som vill ha vår förra båt?

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Kontakt:

Ingen som vill ha vår förra båt?

Inlägg av jason » fre 26 aug 2011, 19:32

Hittade vår förra båt Mirelle på nätet. Den står på land i Karlshamn. Undrar varför ingen vill ha den?

http://www.mmgmarine.se/default.asp?do= ... d=4&page=2

/j

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Re: Ingen som vill ha vår förra båt?

Inlägg av Anders S » fre 26 aug 2011, 21:10

JAg kan tänka mig två skäl. Det ena är att firman angett att lånet skall betalas med anuliteter, det låter ju som något man inte vill, (man menar nog annuiteter).

Den verkliga anledningen är nog priset. Bara på Blocket finns det ett tiotal Accenter som är lägre prissatta, och det är inget litet hinder mot en affär. I Blekinge finns t ex http://www.blocket.se/blekinge/Albin_Ac ... =23_10&w=3 Det kan vara hur omotiverat/orättvist som helst, men 20 papp skojar man inte med i den här prisklassen. (Däremot kan det vara väl använda pengar, men så tänker nu inte de flesta som sållar bland objekten).

Anekdot, lätt OT: Jag skulle för många år sedan sälja vår Shipman. Samtidigt sålde en landplatsgranne en likadan, och det gällde ju att vi ingick en pakt, där endera av oss diskret tog bort "Till Salu"-skylten på den andra båten när man hade spekulanter på besök. Melledin-kartellen förbleknar inför marknadsmanipulatörerna i den skånska Shipmankartellen...
Anders S

Användarvisningsbild
jason
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av jason » lör 27 aug 2011, 12:31

Anders S skrev:Den verkliga anledningen är nog priset.
Dessutom har det ju inte precis varit någon positiv prispåverkan från vädret i år.

Tur vi sålde för några år sen när marknaden ännu levde och sommarvädret var fint ...

/j

kptn
Trogen medlem

Inlägg av kptn » fre 25 maj 2012, 15:36

Plockar upp en visserligen gammal tråd och tänkte höra om nån vet hur det ser ut på marknaden nu? Kan väl inte tänka mig att det blivt speciellt mycket bättre men riktigt hur illa är det? Köper folk båtar överhuvudtaget längre? Ni som sålt/köpt något på sistone: hur gick affärerna? Vinst? Förlust? Vrakpriser?
Senast redigerad av 1 kptn, redigerad totalt 0 gånger.

jaba
Platinamedlem

Inlägg av jaba » fre 25 maj 2012, 18:17

Det är väl som vanligt, köpa dyrt - sälja billigt :D

Skriv svar