Åtal för vårdslöshet - Bonusmaterialet

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Jaramaz
Diamantmedlem
Inlägg: 1679
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 20:08

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av Jaramaz » tis 20 apr 2010, 11:19

Maxi33 skrev:
Men återigen fascineras jag av hur hejarklacken konsekvent väljer att racka ner på det som skrivs som en reaktion på Brendans grovheter, och nogsamt väljer att bortse från att första grovheten kom från hemmalaget.
Men bäste Maxi-Håkan, det är ju du som ständigt och jämnt rackar ner på Brendan. Det har du hållit på med länge på detta forum - vad skall det vara bra för? I tråd efter tråd förföljer du Brendan.

Qs utbrott var verkligen otrevligt. Sådant för inget framåt, det - och din förföljelse av Brendan- kan vi sannerligen vara utan.

/Jaramaz

Maxi33
Diamantmedlem
Inlägg: 1127
Blev medlem: sön 27 jan 2008, 15:53
Ort: Göteborg

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av Maxi33 » tis 20 apr 2010, 11:30

Jag förföljer inte Brendan, Jaramaz. Jag tycker tråden innehåller intressanta saker, till stor del genom det som Brendan lagt in och det borde ha framgått av mitt första inlägg i denna tråd.

Det är däremot riktigt att jag ofta har kritiserat Brendans sätt att föra sina debatter, vilket är något annat, eller hur Jaramaz?
Och inte heller du går längre tillbaka än till steg tre i matchen.

Steg ett, från Mr Q: "Hej Brendan, vad vill du att vi andra ska säga?"
Steg två, från Brendan: "Och att då få kommentarer som dem från signaturerna Q och Janne, gör en så förtvivlat uppgiven. Q och Janne har kanske haft en taskig
barndom och behöver bajsa ur sig skiten dom har själen, men varför ska det gå ut just över mig?"

Sedan kom steg tre, och hejarklacken...

MVH
Håkan
En expert i mängden

Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem
Inlägg: 954
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 20:43
Ort: Västkusten

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av S-B A-son » ons 21 apr 2010, 16:11

Vårt system med (i praktiken) politiskt tillsatta nämndemän kan möjligtvis ha sina förtjänster. Säkerställa inflytande från "det allmänna rättsmedvetandet/allmänheten" etc. etc. etc.. Men, när man läser flera inlägg i denna tråd är det lätt att få en känsla av vanmakt och frustration. Flera av inläggen har med råge passerat det allra lägsta lågvattenmärket, andra är bara präglade av ren dumhet.

Vem som helst av dessa debattörer skulle kunna vara nämndeman!

mvh Sven-Barry

Brendan
Diamantmedlem
Inlägg: 1518
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 21:43

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av Brendan » ons 21 apr 2010, 21:06

S-B A-son skrev: när man läser flera inlägg i denna tråd är det lätt att få en känsla av vanmakt och frustration. Flera av inläggen har med råge passerat det allra lägsta lågvattenmärket, andra är bara präglade av ren dumhet.
mvh Sven-Barry
Bäste Sven-Barry!

Du skriver nedgörande och i svepande ordalag om vissa inlägg i tråden, men ger ingen som helst antydan om vilka skribenter eller vilka inlägg du syftar på. Du förklarar inte heller vad det är du hetsar upp dig på.

Vad vill du uppnå med denna totalsågning av vissa skribenters åsikter?

Det du gör att är att så osäkerhet och olust hos alla skribenter, såväl dem du syftar på som övriga.

Det är fegt och därtill meningslöst.

Nej, stå upp för dina åsikter och gå rakryggat i polemik med dem vars inlägg du anser ”har passerat lägsta lågvattenmärke, präglas av ren dumhet” och som inger dig känslor av vanmakt och frustration.

janne
Diamantmedlem
Inlägg: 285
Blev medlem: lör 08 apr 2006, 13:48

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av janne » tor 22 apr 2010, 08:11

Brendan skrev:
janne skrev:
Brendan skrev:
Jag tycker att jag sköter det här fenomenalt bra
och är värd all tänkbar uppskattning och inte en massa skit.
En annan fundering jag har är om de inblandade tycker att du är värd all tänkbar uppskattning?

Det är fullständigt ointressant om de inblandade tycker att jag är värd all tänkbar uppskattning eller ej.
Jag bara häpnar när jag läser din "ödmjuka" inställning.

janne
Diamantmedlem
Inlägg: 285
Blev medlem: lör 08 apr 2006, 13:48

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av janne » tor 22 apr 2010, 08:20

Brendan skrev:
S-B A-son skrev: när man läser flera inlägg i denna tråd är det lätt att få en känsla av vanmakt och frustration. Flera av inläggen har med råge passerat det allra lägsta lågvattenmärket, andra är bara präglade av ren dumhet.
mvh Sven-Barry
Bäste Sven-Barry!

Du skriver nedgörande och i svepande ordalag om vissa inlägg i tråden, men ger ingen som helst antydan om vilka skribenter eller vilka inlägg du syftar på. Du förklarar inte heller vad det är du hetsar upp dig på.

Vad vill du uppnå med denna totalsågning av vissa skribenters åsikter?

Det du gör att är att så osäkerhet och olust hos alla skribenter, såväl dem du syftar på som övriga.
Den olust jag känner är när du häver ur dig oförskämdheter. Nån osäkerhet känner jag inte.

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av Eilean » tor 22 apr 2010, 09:44

Lägg ner tjafset nu - annars blir det snart moderering!

Om alla, inklusive Brendan, håller sig till sakfrågan, alternativt om ämnet tråkar ut, istället lägger sitt krut någon annanstans kommer solen snart att krypa fram!

Brendan
Diamantmedlem
Inlägg: 1518
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 21:43

Re: Åtal för vårdslöshet i sjötrafik vållande till kroppsskada

Inlägg av Brendan » tor 22 apr 2010, 14:29

Eilean skrev:Lägg ner tjafset nu - annars blir det snart moderering!

Om alla, inklusive Brendan, håller sig till sakfrågan, alternativt om ämnet tråkar ut, istället lägger sitt krut någon annanstans kommer solen snart att krypa fram!
Litet väl magstarkt att inkludera mig i den grupp som inte håller sig till sakfrågan. Läs inläggen istället för att sätta dig på dina höga hästar och hota med
din nya makt och myndighet. Du är för övrigt hjärtligt välkommen att prestera något i sakfrågan själv om du nu har något att komma med.

Låst