Slutet på en era.

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Slutet på en era.

Inlägg av Eilean » fre 05 feb 2010, 23:17

Marinans segel-klotterplank har väl kanske inte varit det mest djuplodande eller legat i den seglingstekniska utvecklingens framkant i alla lägen. Och jag vet att många har fnyst åt det och sett det som en lekstuga och tramshörna. Gubbdagis och förening för inbördes beundran. Må så vara.
Men ickeförty har Marinans klotterplank varit en gammal institution bland svenska seglarforum - jag skrev mina första inlägg där 1999! Förra årtusendet! Och många skribenter här på SG har varit flitiga debattörer på Marinans klotterplank på sin tid. Vädigt mycket smörja har har skrivits där. Men även ett och annat klokt, ja kanske i en liten krets till och med ett och annat odödligt.

Sedan lång tid har klotterplanket mer eller minde legat i träda, dödsbuden från webmastern varit många och skribenterna har flytt till andra betesmarker. Det har dödförklarats säkerligen ett dussin gånger.
Men nu verkar klotterplanket inte bara vara skendött utan verkligen stendött....

http://klotterplanket.marinan.com/custo ... W?openform

Jag bugar litet sorgset åt våra seglingsforums Grand Old Lady som gått ur tiden.

Maxi33
Diamantmedlem
Inlägg: 1127
Blev medlem: sön 27 jan 2008, 15:53
Ort: Göteborg

Re: Slutet på en era.

Inlägg av Maxi33 » fre 05 feb 2010, 23:50

Dina stämningsfulla ord klingar något falskt i mina öron, Eilean.

Ett stort antal gamla och senkomna klottrare med historia i gammelplanket vill träffas för fjärde året i rad även i år i den Kungl.Hufv.Stdn - men du visar oss alla ryggen.

Vad har vi gjort dig? Och varför tar du dig friheten att skriva ett griftetal i vårt namn utan att längre vilja vara med oss som lärt känna varandra på gammelplanket?

Läs också ett inlägg på upa som jag kommer att skriva snart och där du får både en ursäkt och en utmaning. Tror jag. Om jag får ihop språk och tankar. Senare i kväll, efter att ha generalrepeterat kölruskning i norden största hamnstad.

MVH
Håkan
En expert i mängden

nilsnobbing
Platinamedlem
Inlägg: 171
Blev medlem: tis 30 nov 2004, 15:57

Re: Slutet på en era.

Inlägg av nilsnobbing » lör 06 feb 2010, 14:38

Lite trist all all inforation går förlorad tycker jag. Många intressanta resonemang har förts om allt mellan himmel och jord.

Vila i frid, gammelplanka!

//Nils Nobbing

Användarvisningsbild
Eilean
Diamantmedlem
Inlägg: 2558
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 23:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Slutet på en era.

Inlägg av Eilean » mån 08 feb 2010, 09:08

Maxi33 skrev:Dina stämningsfulla ord klingar något falskt i mina öron, Eilean.

Ett stort antal gamla och senkomna klottrare med historia i gammelplanket vill träffas för fjärde året i rad även i år i den Kungl.Hufv.Stdn - men du visar oss alla ryggen.

Vad har vi gjort dig? Och varför tar du dig friheten att skriva ett griftetal i vårt namn utan att längre vilja vara med oss som lärt känna varandra på gammelplanket?

Läs också ett inlägg på upa som jag kommer att skriva snart och där du får både en ursäkt och en utmaning. Tror jag. Om jag får ihop språk och tankar. Senare i kväll, efter att ha generalrepeterat kölruskning i norden största hamnstad.

MVH
Håkan
Tagit mig 'friheten'....skrivit i 'ert' namn'...
Hur tänker du nu?

Varför jag inte kommer på middagen torde framgå rätt tydligt i mailet du fick häromdagen. Läs det (igen).
Var det inte tydligt nog?
Och jag är rätt övertygad om att många av dem du just nu representerar innerst inne anar varför jag väljer att inte komma. Det borde räcka.
Men visst, jag skall läsa på UPA vad du skrivit.

Maxi33
Diamantmedlem
Inlägg: 1127
Blev medlem: sön 27 jan 2008, 15:53
Ort: Göteborg

Re: Slutet på en era.

Inlägg av Maxi33 » mån 08 feb 2010, 14:39

Aha Eilean, min mailadress har upphört då min dator kraschade för någon vecka sedan, och jag har inte lyckats återuppliva den, mailen menar jag - har alltså inte sett ditt mail.
Vet inte vad det blir för ny adress eller om jag kan få liv i den gamla, men jag hoppas verkligen att vi fortsätter att hålla kontakt, känner mig både störd och oförstående den senaste tiden.

Också det inlägg jag skrev här blev väl inte så där lysande formulerat, menade mest att du ju minst en gång på gammelplanket slutade skriva i protest mot hur kasst planket hade blivit men så kom du tillbaka igen - och nu vart du sentimental över detta gamla plank...

Ta det inte så allvarligt med oss plankister Eilean, kom tillbaka igen, allt är förlåtet.

MVH
Håkan
En expert i mängden

Användarvisningsbild
Segelbo
Diamantmedlem
Inlägg: 643
Blev medlem: tor 15 sep 2005, 09:40
Ort: Kungälv

Re: Slutet på en era.

Inlägg av Segelbo » tis 09 feb 2010, 08:50

Ja, slut på gamla planket. Det gick plötsligt när det väl skedde. Känns litet tomt...
Efter att ha följt den sista tidens debatter känner jag mig egentligen litet trött på forumdiskussioner över huvud taget. Och absolut inte sugen på att sätta igång någon ny.
Av någon anledning.
UPA ger mig ingenting alls. Kommer nog inte ens att titta in där känns det som. Får bli SG och någon liten titt då och då på gamla maringuiden.se. Möjligen.
Båten ligger infrusen. Ingen vintersegling blir det. Åker ut ibland och tittar till den. Sätter på värmaren, tar en fika och myser en stund och längtar till islossningen.
Skärgården är vacker i vinterskrud också. I helgen var det sol en stund och havsisen låg snötäckt och gnistrande vit så långt man såg och skären stack upp som mörka figurer med en hätta av snö. Ödsligt, kargt men vackert...
---
Bosse
Monsun 31, #116

Skriv svar