Spyker fick ja!!!

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Spyker fick ja!!!

Inlägg av Mr Q » tor 04 feb 2010, 17:10

Öh hej jag heter Stangen, öh jag är litet trög, öh hej då.

morg
Diamantmedlem
Inlägg: 592
Blev medlem: tor 26 okt 2006, 07:43
Ort: Hufvudstaden

Re: Spyker fick ja!!!

Inlägg av morg » tor 04 feb 2010, 17:35

stangen skrev: I den här debatten framstår det som att du och andra gärna velat riskera/spendera andras pengar (alla svenska skattebetalares) - men inte dina egna uppenbarligen.
Kommer inte på några Svenska exempel för stunden, men de Engelska uttrycken put your money where your mouth is eller walk the talk eller practice what you preach är ganska uttrycksfulla i sammanhanget :)
Jag äger min tredje SAAB och kommer garanterat att köpa fler, räcker inte det? Inom kort behöver vi en andra bil och en 9-3 SC är det troliga om jag får min bättre hälft ur alla tankar på ett sömnpiller från Audi. Mr Q äger också en SAAB (eller leasar vad vet jag). Jag tycker det är ett rätt fräckt uttalande när vi båda tidigare har och antagligen båda två kommer att stoppa ca 250-300' i SAAB-Spykers försäljningsstatistik även i framtiden. Jag är både för och emot många saker jag inte har direkta intressen i men av alla saker du kan hitta på är nog SAABs nätverk av associerade företag en av de största posterna i vår privatekonomi och den skatt jag betalar är den absolut största. Jag tänker oavsett vad du säger i alla lägen ha synpunkter både vad jag tycker att skattepengar skall gå till och inte gå till oavsett egna investeringar. Jag hoppas att du tar konsekvenserna av ditt uttalande och bidrar till att finansiera högskolorna med privata donationer. Ja, jag förutsätter att du är pro forskning...

Skriv svar