VOR VR

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
fepan
Silvermedlem

VOR VR

Inlägg av fepan » tis 13 okt 2009, 07:33

Hej! Är det någon som vet ifall det finns liknande regattor som VOR på nätet. Den var riktigt rolig att vara med i och säkert var det många här som ställde upp med en egen båt.
Det skulle vara roligt att segla även detta år ocg som sagt - Finns det liknande aktuella tävlingar?
//Fredrik

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Re: VOR VR

Inlägg av toaen » tis 13 okt 2009, 08:50

Det finns en site där man kan segla virtuellt på nätet. sailonline.org. Du får lägga till www före. När jag kopierade länkadressen kom min inloggning med. De var nog bara på min dator, men jag vill inte att nån går in och sabbar min segling. Det skulle ju unna bli så illa att jag hamnar bland de 100 första - jag som strävar att ha minst 500 båtar före mig i mål :mrgreen:

Just nu pågår en segling från Maldiverna till nån stans i Bracilien. I kväll kl. 22.00 starar ett segling "Bimini Beach Run" på styvt 270 distansminuter.

En varning; Det är lätt att bli fast i detta seglingsträsk. Det pågår seglingar ständigt och man kan lätt fastna vid datorn dygnet runt. Det var den gode SWE54 som lurade in mig i denna hemska sysselsättning :wink: trots att jag inte är ett enda dugg kappseglingsintresserad och helt saknar tävlingsinstinkt. Nu har jag lyckats avhålla mig från denna plåga i ett antal månader. Tyvärr fick jag ett återfall i den nu pågående seglingen. Möjligen var det namnet på seglingen som fick mig på fall; "Poor mans race"

tommy
virtuellt seglingsberoende :?:

Moderater; Denna tråd är väl alldeles för seriös för att skrivas på klotterplanket, trotts att jag försökt göra mitt bästa genom att skriva en massa svammel. Den borde nog omedelbart flyttas.

DS
thallatha(alfakrull)hotmail.com

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » tis 13 okt 2009, 16:09

Ja nu när man är mer eller mindre strandsatt igen så blir det nog lite VR segling för min del med...
Har inte deltagit på ett bra tag och ska försöka vara med i kväll.

Lycka till
Segla smart...:)

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » tor 29 okt 2009, 22:32

Lysande Tommy!
014.jpg
014.jpg (11.68 KiB) Visad 1555 gånger
Du ligger ju väldigt bra till, en top 10 placerig ska väl gå att ordna nu.
Rikigt bra! Nu blir det väl att vara vaken en del för att vårda placeringen antar jag. Kul att det är över 1000 båtar med.
Själv blev jag 2 timmar sen till starten och har mest kört racet för att prova Expedtion. Hade planer på att gå norr direkt efter Irland men drog rakt västerut istället.
Kämpa på...

fepan
Silvermedlem

Inlägg av fepan » mån 09 nov 2009, 10:26

Hur kan man se väderprognoser för ex 12h och 24h framåt i Sailonline.org?
//Fredrik
Som kom försent till Onrö runt men seglade i a f i mål sent i natt. Som du Toaen säger så är det kratfigt berodenframkallande :)

SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » tis 10 nov 2009, 22:10

Det finns en "slider bar" nedanför själva kartan som man kan flytta i tid och se hur prognosen ser ut i kartfönstret. Sätter man sedan markören på önskad plats på kartan så får man vinddata (hastighet och riktning) uppe i höger hörn.
slider.jpg
Man kan antingen flytta genom att klicka/dra eller genom att markera den lilla pilen och sedan stega med pilarna på tangentbordet.

fepan
Silvermedlem

Inlägg av fepan » ons 11 nov 2009, 09:19

Tack för detta SWE54!
//Fredrik

Skriv svar