Diskussion om modereringsnivå

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Mr Q » fre 25 sep 2009, 18:54

Hej Anders!

Jo självklart kan jag lugna ned mig. En liten vädjan dock från mig och alla sailguideskribenter:

-Ta bort Anders S moderatorrättigheter.

It doesn't float, som man säger over there.

Brendan
Diamantmedlem
Inlägg: 1518
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 21:43

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Brendan » fre 25 sep 2009, 19:03

Anders skrev:Ett klargörande: Det är fortfarande jag som bestämmer nivån på sailguide.
Anders S och Eileans jobb är att ta bort uppenbara olämpligheter. Vid tveksamma fall skall de diskutera med mig innan. Jag kommer att följa upp vad som har hänt gällande oljetråden.

Mvh

Anders L
Anders L, tyvärr känns det nu djupt olustigt att skriva på Sailguide. Som jag frågat tidigare: Hur kan du sätta bocken till trädgårdsmästare?
Det känns som en ren kränkning, samtidigt som du snöpt två ivriga debattörer. De har ju i ett slag förlorat all trovärdighet.

Antingen är man debattör fullt ut eller också moderator! De båda rollerna går inte att förena. Släpp S:en Anders och Gunnar fria igen och
låt dem slippa den förödmjukande moderatorsysslan! Så många inlägg är det väl inte som behöver modereras att du inte kan göra det själv?

Sneseglarn
Diamantmedlem
Inlägg: 355
Blev medlem: sön 06 maj 2007, 18:42
Ort: Skåne

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Sneseglarn » fre 25 sep 2009, 19:14

Mr Q skrev:En liten vädjan dock från mig och alla sailguideskribenter:
-Ta bort Anders S moderatorrättigheter.
Vänligen lägg inga ord i min mun. Jag har i allafall inget problem med att Anders S modererar. Så länge det används på ett klokt sätt.
Det tror jag kommer efter diskussionen om oljetråden.

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Mr Q » fre 25 sep 2009, 19:24

Re Sneseglarn:

jovisst, men fundera på detta: Hade jag varit moderator nu hade jag tagit bort ditt inlägg, eftersom du "går emot mig".

Tordmulen
Platinamedlem
Inlägg: 137
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 12:57

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Tordmulen » fre 25 sep 2009, 19:31

Jag förstår inte behovet av tre stycken plank sheriffer! , det känns inte så genomtänkt och tyvärr tror jag att Sailguide i längden förlorar på detta.

HR312
Diamantmedlem
Inlägg: 363
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 19:04

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av HR312 » fre 25 sep 2009, 19:43

Webmastern Anders L beskrev ett problem; pga. av sina resor har han inte möjlighet att vaka över forumet och att han därför behövde hjälp. Inget konstigt i det.

Han valde två personer som vistas flitigt på SG och som visat sig rekorderliga (i hans ögon). Inget konstigt i det. Och Brendan - Eilean och Anders S måste rimligtvis tackat ja till sysslan.

För övrigt - om två andra skribenter skulle ha valts som moderatorer, vilka skulle ha varit? Lämna gärna förslag Mr Q!

För egen del är jag nöjd med lösningen.
Henric D

Brendan
Diamantmedlem
Inlägg: 1518
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 21:43

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Brendan » fre 25 sep 2009, 19:49

HR312 skrev:Han valde två personer som vistas flitigt på SG och som visat sig rekorderliga (i hans ögon). Inget konstigt i det. Och Brendan - Eilean och Anders S måste rimligtvis tackat ja till sysslan.
Inte alls. Anders S och Gunnar S borde ha valt antingen att fortsätta som debattörer eller att bli moderatorer.
Sysslorna låter sig inte kombineras.

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Mr Q » fre 25 sep 2009, 19:50

Re HR312:

Jag har inga problem med Eilean, han är lugn och sansad med bra åsikter.

Som ytterligare ställföreträdare föreslår jag Brendan, om det nu måste vara 3?

Anders S funkar inte, man kan inte ha en moderator som tvångsmässigt svarar i alla trådar oavsett ämne och som sen raderar alla inlägg som går emot hans egen "sanning".

Brendan
Diamantmedlem
Inlägg: 1518
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 21:43

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Brendan » fre 25 sep 2009, 19:54

Mr Q skrev:Re HR312:

Som ytterligare ställföreträdare föreslår jag Brendan, om det nu måste vara 3?

Anders S funkar inte, man kan inte ha en moderator som tvångsmässigt svarar i alla trådar oavsett ämne och som sen raderar alla inlägg som går emot hans egen "sanning".
Tack för förtroendet Mr Q, men det är helt uteslutet. Jag är alldeles för debattsugen och skrivklådig,
och skulle inte kunna avstå från att sätta ribban mycket högre än Anders L skulle kunna acceptera.

HR312
Diamantmedlem
Inlägg: 363
Blev medlem: fre 22 feb 2008, 19:04

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av HR312 » fre 25 sep 2009, 19:57

Pinsamt påhopp Mr Q!

Anders S är i mina ögan kanske den som är bäst lämpad för modereringsuppdraget.

Inte särskilt förvånad att du föreslog Brendan...
Henric D

fredrikk
Diamantmedlem
Inlägg: 292
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 07:19

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av fredrikk » fre 25 sep 2009, 20:16

Mr Q skrev: jovisst, men fundera på detta: Hade jag varit moderator nu hade jag tagit bort ditt inlägg, eftersom du "går emot mig".
Hade jag varit moderator eller forumägare hade jag stängt av dig vid det här laget. Fast det är väl det du vill, så du kan gå till något annat forum och gråta ut över hur illa de behandlar stackars dig på SG.

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Mr Q » fre 25 sep 2009, 20:23

Re fredrikk:
Anmäld! Vem vet kanske din polare Anders S raderar ditt fjolliga inlägg?

fredrikk
Diamantmedlem
Inlägg: 292
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 07:19

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av fredrikk » fre 25 sep 2009, 20:32

Mr Q skrev:Re fredrikk:
Anmäld! Vem vet kanske din polare Anders S raderar ditt fjolliga inlägg?
Åh, du hann före mig. Jag tänkte också anmäla mig.

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Mr Q » fre 25 sep 2009, 20:35

fredrikk skrev:
Mr Q skrev:Re fredrikk:
Anmäld! Vem vet kanske din polare Anders S raderar ditt xxxx inlägg?
Åh, du hann före mig. Jag tänkte också anmäla mig.
Haha, du har ju humor! :mrgreen:
Nä vafan nu skiter vi i det här. Vem vet kanske är det seglarväder imorgon?

Solong sailors!

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Diskussion om modereringsnivå

Inlägg av Seawolf » fre 25 sep 2009, 21:03

Orginal-klotterplanket klarade sig i praktiken utan moderatorer. Efter de flesta upphettade skriverier kom kombattanterna på något sätt själva till vett och sans, eller också tröttnade de på den klagan deras beteende skapade. Det som saknades på marinans plank var att själv kunna rätta sina inlägg, hade det funnits hade säkert en del inlagor blivit rättade av sin författare når hans ångtryck hade sjunkit lite.
Det är antagligen något sådant forum som så småningom blir Marinan-Plankets efterträdare när dammet lägger sig.

Jag känner mig själv i princip inte lockad av att debattera i sammanhang där vissa av de potentiella andra skribenterna har andra befogenheter än jag själv, det är som att ha domaren som deltagare i motståndarlaget....

Skriv svar