När en på avdelningen blev chef över sina kollegor

Här skriver man inlägg som är lite mer "filosofiska" men ändå har marin anknytning.
Skriv svar
Mr Q
Diamantmedlem

När en på avdelningen blev chef över sina kollegor

Inlägg av Mr Q » tis 22 sep 2009, 17:29

Jag har haft ett jobb där en kille i gruppen blev utnämnd till chef över sina kollegor. Det kändes jättekonstigt för alla. Några slutade, några tyckte det var toppen. Men inget blev riktigt som förr.

Maxi33
Diamantmedlem

Re: När en på avdelningen blev chef över sina kollegor

Inlägg av Maxi33 » tis 22 sep 2009, 19:48

Om denna lilla betraktelse har med Sailguides Klotterplank och dess kvalitetsstyrning att göra, så har du klarat Sven-Barrytestet med mvg, Q.

Själv hoppas jag denna min egen lilla betraktelse om denna betraktelse får åtminstone vg.

MVH
Håkan
En expert i mängden

Mr Q
Diamantmedlem

Inlägg av Mr Q » tis 22 sep 2009, 19:58

Maxi33 skrev:Om denna lilla betraktelse har med Sailguides Klotterplank och dess kvalitetsstyrning att göra, så har du klarat Sven-Barrytestet med mvg, Q.

Själv hoppas jag denna min egen lilla betraktelse om denna betraktelse får åtminstone vg.

MVH
Håkan
Mvg, Maxi33, Mvg! :lol:

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem

Inlägg av Seawolf » fre 25 sep 2009, 21:07

Mr Q skrev:Jag har haft ett jobb där en kille i gruppen blev utnämnd till chef över sina kollegor. Det kändes jättekonstigt för alla. Några slutade, några tyckte det var toppen. Men inget blev riktigt som förr.
Så han blev alltså moderator... :lol:

Filip
Platinamedlem

Inlägg av Filip » sön 27 sep 2009, 18:46

Mr Q skrev:Jag har haft ett jobb där en kille i gruppen blev utnämnd till chef över sina kollegor. Det kändes jättekonstigt för alla. Några slutade, några tyckte det var toppen. Men inget blev riktigt som förr.
Tur att chefen kom från rätt kompetensområde....problemet är nog snarare att det tillsätts chefer som inte har en susning om vad de chefar över och det är ofta förödande för organisation, beslut etc

Skriv svar