Motorn är en MD5:a och jag har två alternativ:
1. Byta tändningslås direkt
2. Tjuvkoppla nu och hoppas på att nyckelknippan kommer fram
Jag lutar åt alternativ två men har lite funderingar kring att stara utan att vrida på tändningslåset. Hur gör jag? Finns det något jag behöver tänka på för att laddningen inte ska ta stryk? Behöver jag kontakt hela tiden eller gäller det bara att hålla ihop rätt kablar så länge att startmotor gör sitt?
Jag hittade en gammal tråd där någon skrev:
Detta lät väldigt intressant men jag vet inte om det funkar på mitt tändningslås (Jag ska ut till båten på lördag och då måste allt klaffa).Hela tändningslåset sitter normalt med en ring på utsidan, skruva av den så kommer hela paketet ut på baksidan. Ut med låskolven och i med skruvmejsel och dra runt. Körde så en vecka innan jag kom in till låssmed som kunde pilla ut nyckel och göra ett gäng nya.