Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
Fredrik
Diamantmedlem
Inlägg: 860
Blev medlem: sön 10 sep 2006, 19:13
Ort: Göteborg

Re: Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Inlägg av Fredrik » tor 04 okt 2012, 11:30

Det kanske är läge att försöka påverka kommunen att bygga en gästkaj vid Älvsborgs fästning. Läget är ju mycket centralt och fästningen i sig bör ju vara fri för alla att besöka? Jag tror det skulle bli en populär hamn.
X-342 SWE 18 "Kexet"

SWE54
Diamantmedlem
Inlägg: 2674
Blev medlem: lör 23 dec 2006, 21:54

Re: Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Inlägg av SWE54 » tor 04 okt 2012, 12:05

Spikifoten skrev:Vinga besökte jag i början på Juli och tistlarna i augusti, båda utan utskällning :-)
Tror båda blir lite ödsliga nu, men tack för tipsen. Det skall bli riktigt skitväder, så jag kanske nöjer mig med en dagstur.
Tistlarna är väl kanske inte så välbesökt nu i oktober men en solig helg på Vinga lockar nog en del fortfarande. Kiosken är väl kanske inte öppen iof
Jag kan tänka mig segla dit nu i helgen om tillfälle ges för vädret verkar ju bli bra.
_______________________________
SWE54 Shorthanded Sailing

affe304
Erfaren medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 31 maj 2012, 19:36

Re: Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Inlägg av affe304 » tor 04 okt 2012, 12:22

Spikifoten skrev:Vinga besökte jag i början på Juli och tistlarna i augusti, båda utan utskällning :-)
Tror båda blir lite ödsliga nu, men tack för tipsen. Det skall bli riktigt skitväder, så jag kanske nöjer mig med en dagstur.
Är det inte ödsligt man vill ha?

Spikifoten
Guldmedlem
Inlägg: 89
Blev medlem: tor 15 jul 2010, 22:37

Re: Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Inlägg av Spikifoten » tor 04 okt 2012, 21:19

affe304 skrev:
Spikifoten skrev:Vinga besökte jag i början på Juli och tistlarna i augusti, båda utan utskällning :-)
Tror båda blir lite ödsliga nu, men tack för tipsen. Det skall bli riktigt skitväder, så jag kanske nöjer mig med en dagstur.
Är det inte ödsligt man vill ha?
Vid närmare eftertanke är det nog det, åtminstone denna gången. Skall bli ösregn i morgon kväll, så oddsen för ödslighet är ganska låga just nu. :-) Kanske blir vinga i alla fall.

Håller med om att de borde lägga ut en gästbrygga vid älvsborgs fästning. Skulle bli ett trevligt stopp.

Morgan
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 24 nov 2006, 19:09

Re: Lägga till vid Älvsborgs fästning?

Inlägg av Morgan » fre 05 okt 2012, 13:09

Det är lättare att be om förlåtelse än tillåtelse. :lol:

Skriv svar