Hjälp! Billigast, bästa sjökort till Ipone?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
3Annelie
Trogen medlem

Hjälp! Billigast, bästa sjökort till Ipone?

Inlägg av 3Annelie » ons 20 jun 2012, 22:28

Det finns flera att välja på. Navionics, 88 SEA Sjökortsnavigator, iSailor, Seapilot for iPhone by Stockholmradio och kanske fler. Fördelar och nackdelar med de olika????? Jag seglar i Stockholm, Mälaren med råsegel så det går långsamt, i alla fall på kryss.
Hälsning Annelie

bosseh
Diamantmedlem

Re: Hjälp! Billigast, bästa sjökort till Ipone?

Inlägg av bosseh » ons 20 jun 2012, 23:42

Börja med Navionics, den fungerar, är billig och inkluderar Hydrographicas kort. Jag har även Plan2Nav och Seapilot använder mest Navionics. Blev sur på Seapilot eftersom jag inte kunde köpa till Hydrographicakort till iPhonen. Vilket var anledningen till att jag skaffade Seapilot!

gungner
Guldmedlem
Kontakt:

Inlägg av gungner » tor 21 jun 2012, 06:44

jag har oxå testat en uppsjö och finner att jag använder Navionics nästan hela tiden. Rutt-planering suger med Hydrographica finns med och en bra synkfunktion mellan PC-padda. Har man dessutom "rätt" Raymarine plotter så synkar paddan/ajfån trådlöst rutter helt automatiskt. Dessutom tror jag den är billigast med tanka på att sjökorten finns med.

Användarvisningsbild
Segelbo
Diamantmedlem

Inlägg av Segelbo » mån 25 jun 2012, 06:42

Samma här. Kör också Navionics på paddan. Gillar att snabbt lägga ut en rutt och mäta distanser etc. på paddan.
---
Bosse
Monsun 31, #116

3Annelie
Trogen medlem

Inlägg av 3Annelie » mån 17 sep 2012, 16:35

Nu när hösten nalkas är det tid att tacka för råden.
Jag valde Seapilot by Stockholm radio. Jag skulle ner till Vinden Drar i Tjust skärgård där det vimmlar av stenar. Går att se hur seglarlägret Vinden Drar var, på min blogg http://storbatuw.blogspot.se

Hälsning Annelie

Skriv svar