Miss Switzerland aboard the Hallberg-Rassy 310 at Interboot

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem

Re: Miss Switzerland aboard the Hallberg-Rassy 310 at Interboot

Inlägg av S-B A-son » sön 06 feb 2011, 12:50

Man kan fundera lite grann på vad HR vill med bilderna.

En välvillig tolkning, HR behöver verkligen detta, kanske är att den som köper en HR aldrig får problem med att få ens döttrar att hänga med ;-) . Jag vill inte tro att det är det gamla sexistiska bilhandlarstuket som präglar deras marknadsavdelning.

Jag skulle möjligtvis kunna vara en del av HR's målgrupp. Men på mig funkar denna typ av "reklam" klart avtändande.

mvh Sven-Barry

Digiloo
Platinamedlem

Inlägg av Digiloo » sön 06 feb 2011, 13:19

S-B A-son skrev:Tidsenligt sätt att sälja båtar?

http://www.hallberg-rassy.com/boatshow.shtml

Undrar hur länge ms Switzerland sitter kvar med det lätta greppet om rorkulten?

mvh Sven-Barry
Den du med smör på! Om man skulle pantsätta hus och pensionsförsäkring och lägga en order kanske?

Mycket bra reklam! Ända problemet är att den typiska HR-köparen, ett övre medelålders par, så lär kärringen få krupp på gubben när han får stirrig blick och svårt att koncentrera sig på själva båten. :mrgreen:

Puff
Diamantmedlem

Inlägg av Puff » mån 07 feb 2011, 14:09

Det verkar nog som HR har tappat kompassriktningen lite. Så kallade "lösnäsor" brukar företag ta till när:
- det inte finns något intressant att säga om produkten
- när produkten är en s.k. lågintresseprodukt och egenskaperna hos den inte skiljer sig så mycket från konkurrenterna

Om man tilltror sin målgrupp att de skulle vara mer intresserade av Miss Switzerland än båten i sig själv är man alltså definitivt ute på djupt vatten - för just köpare av båtar i mångmiljonklassen (och för den delen alla köpare av segelbåtar) tror jag är högintresserade av just själva båten. En mer relevant "sjöjungfru" hade kunnat vara Naomi James. Visserligen nu 62 år men betydligt mer intressant för hon kanske hade något att säga om t.ex. HR:s lämplighet för jorden runt-segling.

Skriv svar