-

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
seniorseglare
Platinamedlem
Inlägg: 160
Blev medlem: fre 12 nov 2010, 14:01
Ort: Västsverige

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av seniorseglare » fre 26 nov 2010, 13:07

cruisaren skrev:
Mr Q skrev:
Anders S skrev:Fast nu menar kanske Stangen de som läser Segling och andra båttidningar, inte köparna av dyra båtar. Det senare gör man ju ändå rätt sällan.
Skulle det kunna vara så att seglingen Tidnings målgrupp är de som är mer ekonomiskt välbärgade? Som har råd, möjlighet och dessutom står inför ett båtköpsbeslut? Eller tillbehör för den delen.

Med tanke på att någon här inte ens ville köpa en tidning kan man ju fundera på om Sailguidegänget verkligen är målgruppen. Eller de som hänger på Blur. Kanske...

Oavsett vilket var det huvudlöst att sparka på en grupp som redaktören gjorde. Inte förenligt med gott affärsmannaskap.
Jag tror inte vi skall klumpa ihop läsarna på varken Sailguide, Blur eller Segling som en enhet. Jag är helt säker på att det är en salig blandning av folk som hänger här/prenumererar. Allt från båtlösa via jolleseglare vidare upp till riktigt kapitalstarka seglare med båtar +50fot. Korkat av Hermansson att sparka på bloggdiskussionerna är det oavsett vem som skriver på dessa :evil:
Sjävlmål heter det på fotbollsspråk .... :D

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

-

Inlägg av Mr Q » fre 26 nov 2010, 13:12

-
Senast redigerad av 1 Mr Q, redigerad totalt 0 gånger.

Ulf.Ason
Guldmedlem
Inlägg: 87
Blev medlem: tis 20 okt 2009, 06:47
Ort: Bourgogne, Frankrike

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av Ulf.Ason » fre 26 nov 2010, 13:39

Ja snacka om att sätta ned foten - rakt ned på sina läsare...
Tinúviel - en OC35 ketch

Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Inlägg: 1251
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 21:41
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av Seglaren » fre 26 nov 2010, 13:39

Mr Q skrev:Men strunt samma, kommentarerna i krönikan är nog inte så smarta av en chefsredaktör att kläcka. Ungefär som när moderatorn för ett forum kör hårt själv i debatten... (sry nu var jag där igen, äh det är ju fredag :mrgreen: )
Du kan ju vara glad att inte Joakim Hermansson eller Erling Matz för den delen modererar det här forumet :o Jag tycker Anders S sköter sig bra och jag är tacksam för hans inlägg i debatterna. Men det är klart om du (eller vi?) pröjsar honom +35.000kr/mån eller vad en tidningsredaktör har i lön kanske du också kan kräva av honom att han avstår från att delta i debatten. Men så vitt jag vet är detta forum och moderatorns uppdrag ideellt?
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Inlägg: 1251
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 21:41
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av Seglaren » fre 26 nov 2010, 13:50

Jag skulle bli mycket förvånad om en ursäkt för den ledaren kommer. Det är väl ungefär lika troligt som att HR skulle göra en pudel för den flerskrovsbåt de levererat eller att Royal Blue skulle gå ut och be om ursäkt för sitt osportsliga beteende.

Men en krystad bortförklaring på ledarplats där redaktörn informerar att vi (pöbeln) missförstått hans avsikter. Sen föreslås det att vi "vänder blad" och går vidare - det är mer troligt.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem
Inlägg: 989
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 10:35

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av stangen » lör 27 nov 2010, 16:47

Hermansson gör nu en pudel på sin ledare http://www.mixr.se/bat/spelregler
Eller? I varje fall ett förtydligande.

Bu eller bä?
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

Användarvisningsbild
Fredrik
Diamantmedlem
Inlägg: 860
Blev medlem: sön 10 sep 2006, 19:13
Ort: Göteborg

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av Fredrik » lör 27 nov 2010, 18:00

stangen skrev:
Bu eller bä?
Vilket av alternativen är bra resp. dåligt (bra eller anus)?
X-342 SWE 18 "Kexet"

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem
Inlägg: 989
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 10:35

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av stangen » lör 27 nov 2010, 19:12

Fredrik skrev:
stangen skrev:
Bu eller bä?
Vilket av alternativen är bra resp. dåligt (bra eller anus)?
Bu = Anus. Bä = bra.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

Mr Q
Diamantmedlem
Inlägg: 1710
Blev medlem: sön 28 sep 2008, 15:26

-

Inlägg av Mr Q » lör 27 nov 2010, 21:52

-
Senast redigerad av 2 Mr Q, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Seglaren
Diamantmedlem
Inlägg: 1251
Blev medlem: tis 16 maj 2006, 21:41
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Senaste Segling har kommit!

Inlägg av Seglaren » lör 27 nov 2010, 22:22

Som sagt, trassla in sig i dåliga bortförklaringar... som väntat.
Seglaren skrev:Men en krystad bortförklaring på ledarplats där redaktörn informerar att vi (pöbeln) missförstått hans avsikter. Sen föreslås det att vi "vänder blad" och går vidare - det är mer troligt.
Nej, föregå med gott exempel och visa lite pondus och vilja att ändra nåt på hur tidningen Segling kan vara med och forma framtiden, inte beklaga sig för att de råkar ligga i bakvattnet. Kom ihåg vad Bengt sa: Vinden är fri

Alltså gör något aktivt, samarbeta med forum och bloggar istället för att gå i klinch med dem.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...

Skriv svar