Nyckel till ruffdörren på en Vindö 40

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Jörgen63
Silvermedlem
Inlägg: 45
Blev medlem: ons 24 jan 2007, 19:19

Nyckel till ruffdörren på en Vindö 40

Inlägg av Jörgen63 » tor 21 okt 2010, 17:29

Idag hade jag inbrott i min bil med en krossad sidoruta som sätt att ta sig in.
Av alla outgrundliga saker man kan stjäla från en parkerad bestämde sig höga vederbörande för att stjäla.....min båtnyckel.
Lycka till Herr Tjuv att dels hitta båten och dels att få den i sjön. Den står på land och väger sin modiga 6 ton.

Men!! Nu har jag ingen nyckel till ruffdörren (till tändningslåset har jag en dubblett). Var kan jag få tag på en ny nyckel? Nån som vet?

Tack på förhand

/Jörgen

Användarvisningsbild
coppertail
Platinamedlem
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 17 mar 2009, 01:00
Ort: Norra roslagen och Mälaren

Re: Nyckel till ruffdörren på en Vindö 40

Inlägg av coppertail » tor 21 okt 2010, 18:16

Ifall inte Nötesundsvarvets produktutveckling skenade iväg fullständigt på sjuttiotalet så är låset av
ordinär möbeltyp. Till min fars Vindö 30 från -65 passade nyckeln till hörnskåpet i köket lika bra som
originalnyckeln. Du får helt enkelt plundra gamla möbler på nycklar och prova dig fram.

Calvados
Platinamedlem
Inlägg: 153
Blev medlem: tor 24 aug 2006, 21:50

Re: Nyckel till ruffdörren på en Vindö 40

Inlägg av Calvados » tor 21 okt 2010, 23:10

Hej, jag skulle tro att du hittar en ny nyckel i en välsorterad båtbutik alt låssmeden.
Jag lät tillverka en extra nyckel till vår tidigare Vindö 40... den blev inte speciellt bra och om jag inte missminner mig såg jag att de fanns i båtaffären=)

Lycka till!
Olle

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Nyckel till ruffdörren på en Vindö 40

Inlägg av Peter_K » tor 21 okt 2010, 23:16

Om det är typ enkelt byrålådalås som jag hade till min Misil så gick det utmärkt att lämna in själva låset hos lokala låssmeden så tillverkade de tre nycklar för några hundralappar till låset. Det blev bra! Passa också på att tillverka ett par extranycklar till tändningen också ifall du får inbrott igen, eller tappar nycklarna.
Alla borde ha skägg

Skriv svar