Bodings Lazy-Bag

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
ChrisT
Silvermedlem
Inlägg: 34
Blev medlem: fre 05 jan 2007, 19:41
Ort: Västerås

Bodings Lazy-Bag

Inlägg av ChrisT » tor 19 aug 2010, 07:34

Någon som har testat Bodings Lazy-Bag?? Står i begrepp att beställa och det skulle vara kul att få höra några erfarenheter om det finns.

hedgehog
Diamantmedlem
Inlägg: 490
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 21:17

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av hedgehog » tor 19 aug 2010, 11:54

Har köpt tre uppsättningar segel av Boding under åren och alltid varit nöjd.
När vi beställde stor, genua och furlex till vår nuvarande båt lade vi även med en lazybag i paketet.
Tyvärr blev det inte speciellt lyckat. Hela första säsongen fick vi använda det gamla storsegelkapellet eftersom bagen från Boding överhuvudtaget inte passade.
Den skickades fram och tillbaka men blev aldrig bra. Till sist fick vi beskedet att de hade en helt ny modell på gång som skulle lösa alla problem.
Den dök inte upp förrän säsongen var över. När vi provade den på våren var den alldeles för stor (vid). Stod som en spärrballong om det blåste förifrån.
Även denna reklamerades. När den kom tillbaka var den bättre men fortfarande för stor. Dessutom var jobbet slarvigt gjort.
Men då var jag så trött på alltihop att jag inte orkade bråka mer. Kommer inte att använda Boding nästa gång det blir aktuellt med någon sömnad.
Vill du trots allt chansa så be om ritning och bilder på bagen innan du beställer.

ps. detta hände 2007-2008, kan tillägga att det läcker in rejält med vatten i bagen om det regnar
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
/p

hedgehog
Diamantmedlem
Inlägg: 490
Blev medlem: tis 27 feb 2007, 21:17

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av hedgehog » tor 19 aug 2010, 17:12

Om jag skulle köpa en lazybag idag hade jag kollat närmare på den här: http://kapell-annat.nu/custom/segel_Ovriga.php
Kapell & Annat verkar ha bra kvalitet på sina produkter och priset för en bag blir jämförbart med Bodings, i alla fall till vår båt där bommen är ca 4 meter lång.
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
/p

Nautihamstern
Diamantmedlem
Inlägg: 452
Blev medlem: ons 15 nov 2006, 12:17

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av Nautihamstern » fre 20 aug 2010, 08:01

Jag har en kompis som förmedlar polska Narwals produkter. Mycket konkurrenskraftiga priser, verkar det som. PM:a mej om du vill ha hans kontaktuppgifter.

Bdaulsa
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 13 jun 2021, 18:27

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av Bdaulsa » sön 13 jun 2021, 18:31

Kan du skicka kontakt uppgifterna?

Yapdiver
Guldmedlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor 07 feb 2019, 16:28

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av Yapdiver » tis 15 jun 2021, 11:34

ChrisT skrev:
tor 19 aug 2010, 07:34
Någon som har testat Bodings Lazy-Bag?? Står i begrepp att beställa och det skulle vara kul att få höra några erfarenheter om det finns.
Jag har en LB från UK och är supernöjd med den, sitter perfekt och läcker inte in vatten.

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Bodings Lazy-Bag

Inlägg av Peter_K » tis 15 jun 2021, 13:38

Jag hoppas ChrisT tog ett beslut om sin Lazy Bag för flera år sedan då han ställde frågan 2010 - för jag hoppas inte stackar’n sitter och tvekar kring hur han skall göra efter elva år.
Alla borde ha skägg

Skriv svar