Faktum kvarstår att delamineringar kan uppstå även med hålsåg. Just caset som Bengt råkade ut för kanske inte kan uppstå. Det enda information som talar emot att en borrkärna kan delaminera är av typen "jag har aldrig råkat ut för det". Minne mfl. har uppenbarligen något att vinna på att en borrkärna inte kan delaminera. För mig spelar det ingen roll.
Nu lägger jag ner denna diskussion eftersom den inte kommer någon vart. Jag har inget att vinna på att bevisa för andra människor att båten är delaminerad eller att den inte är det.
Ridax skrev:tgunde skrev:Det går nog inte alls med hålsåg. Jag trodde att detta var ett båtforum och inte ett elektronikforum, så jag förstår inte varför du drar in kretskort i diskussionen.
Det beror på det enkla faktum att du drar in forskning som handlar om hur man kan förbättra borrning i kretskortslaminat i debatten (i detta båtforum) och när andra sedan påpekar att dessa forskningsresultat inte är relevanta när det gäller hålsågning i båtskrov så skriver du ju:
gunde skrev: Nu har du precis idiotförklarat forskarna igen. Du tror alltså att de lägger ner en massa tid på något, men om de hade tänkt på att ta en håsåg så skulle det fungerat?