Göran A skrev:Anders S skriver:
Det vi sett HR göra är i princip samma sak som husföretag då och då sysslar med - att bestrida alla fel till det yttersta och först om de blir fällda i rätten, så rättar de sina fel.
Ja, Ander det kanske är så, men kan lika väl vara att HR är helt övertygade att skrovet är OK. Och om det är så ( kan mycket väl vara så) kan då HR gjort på ett annat sätt?
Vi kan troligen utgå från att kunden inte är helt enkel att komma övers med, tror att du vid tidigare tillfälle skrev något om "en bestämd herre" eller något liknande.
Finns det något i domslutet eller annat som gör dig övertygad om att HR medveten förnekar ett fel, eller är det personlig uppfattning.
Nja,
Det lönar sig i allmänbildande syfte att läsa punkterna 2.18 - 2.53 i HR:s senaste genmäle till hovrätten på http://www.blekingenaturfoto.se. Ger den andra partens syn på saken. Det är nyttigt det också, som omväxling.
Mycket har det skällts på HR:s kundbemötande, men SÅÅ taffligt tycker jag inte HR behandlat en kund som fränt och uppenbarligen helt mot HR:s egen uppfattning påstått att en nylevererad båten är sjöoduglig! Tvärtom har HR varit på det hela taget förekommande, när man betänker att det sedermera ju blev "officiellt" i domstol bekräftat att påståendena gjorts på otillräckliga grunder.
Kunden kan inte alltid ha rätt, när han har fel i domstol.