Digiloo skrev:
Även HR hade säkert kunnat varit mer tillmötesgående i just detta fall. Om det inte vore för att köparen pangat iväg alla missilerna, redan innan "pluggen".
Så ser inte jag på det. Jag ser det snarare som att HR genom sitt sätt att hantera och inte hantera föregående garantiärenden osäkrade missilen själva och dessutom ställde in siktet på sig själva....
j
Digiloo skrev:
När sen plugghistorian uppdagades och köparen drog igång en medial hatkampanj utan motstycke i svensk konsumenthistoria, gjorde HR som alla normala företag skulle gjort i deras kläder, nämligen började ifrågasätta om kunden ifråga verkligen hade alla hästar i stallet så att säga.
Du gillar att använda ordet hatkampanj har jag sett, själv tycker jag det är fel sätt att se det på. Inte heller är det väl utan motstycke. Det är få som ställer sig upp och försvarar de fusbyggare i ex tv-programmet Fuskbyggarna när de ställs till svars för sina tillkortakommanden. Som seriöst företag måste man vara beredd på och kunna acceptera mothugg. Kunden har inte alltid rätt men man behöver ju inte förvärra saken själv för det. Och jag tycker mig se att du i dina inlägg på nåt sätt ställer Nordé VS HR som jämbördiga på nåt sätt i resonemanget att det är synd om HR som sätts an så hårt. I realiteten är ju styrkeförhållandet så ojämnt det kan bli till HRs fördel och med det kommer samma portion ansvar och omdöme, därför kan man också kräva mer av en sådan aktör än en enskild konsument och också acceptera om än inte gilla att den svagare så klart tar till de medel han eller hon kan.
För 20 år sedan hade det här knappt kommit till allmänhetens kännedom. Internet har gett konsumenterna större makt och företag har fått fler anledningar att sköta inte bara försäljningen utan också kundvården efter att köpesumman erlagts. Det är ju då agnarna skiljs från vetet och man ser vilka som har alla hästar i stallet eller inte.
Jag tycker det är konstigt att det kunnat gå så långt som det gjort och när jag säger det menar jag inte att det är konstigt att en privatperson lackat ur totalt och gör allt som står i dennes makt för att hävda sin rätt. Jag har svårt att se att Nordé gör det här för skojs skull eller för att de skulle ha så gott om pengar och tid att det inte påverkar dem. Tar man en så tuff strid som de gjort finns det en hel del som talar för att de verkligen gör det för att det finns fog för deras sak. Att kalla det hatkampanj tycker jag är att förringa orsaken till konflikten.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...