Hel fel och helt fel... Jag vet inte riktigt... Men huruvida HR är ett seriöst varv skulle möjligen kunna diskuteras. Hur värderas seriositet? Att de byggt en massa bra båtar till en massa nöjda kunder är alldeles säkert sant. Så till vida är de ju seriösa. Men jag tycker att ett företags seriositet också kan mätas i hur de tar hand om sina kunder och framför allt sina kunders problem och klagomål. Då är det betydligt mer tveksamt.seniorseglare skrev:Med risk för att bli påhoppad så föreslår jag att vi låter parterna klara ut detta själva, BN gör vad han kan för att smutskasta HR genom att fungera som någon slags kundtjänst för presumtiva spekulanter till HR, antar att det inte är någon rekommendation att köpa HR som han ger.
På denna sajt har ett antal "förståsigpåare, experter, amatörer" etc. härjat vilt i ett halvår och jag ser inte att någon vinner på detta längre, utan det blir ju hovrätten som får säga bu eller bä nästa gång - det är trots allt det svenska rättsväsendet som har sista ordet när det gäller att reglera ärendet. Ingen av oss har full kännedom om fallet mer än BN och Magnus Rassy.
Men vi har lärt oss en massa om skrovtillverkning om inte annat, och det är positivt
HR är inget oseriöst företag men har de gjort ett dåligt jobb på MiaMaria ska de givetvis stå för det - därom är vi alla överens, inklusive HR om jag känner dem rätt.
All denna negativa publicitet skadar naturligtvis inte bara HR utan svensk båtindustri i allmänhet och övriga Orustvarven i synnerhet. Denna debatt pågår inte bara i Sverige så klart utan även i övriga seglarkretsar ute i världen.
Har jag helt fel tycker ni?
Sedan håller inte jag heller inte riktigt med om att BN sysslar med smutskastning av HR. Han är tvärförbannad och det har han fog för att vara och rätt att vara. Och därmed också rätt att uttrycka det.