Båtplats

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Tordmulen
Platinamedlem

Båtplats

Inlägg av Tordmulen » tis 13 okt 2009, 08:25

Efterlyser båtplats för nästa säsong både sommar och vinter och helst på Wärmdö STHLM ,

Efter samtal med nya ägaren på varvet jag ligger är vi inte överens om hur brett det skall vara mellan båtarna efter upptagning , jag är av den uppfattningen att det skall vara mer än 25 cm mellan båtarna så att båtägarna ska kunna använda vedertagna täckställningar som finns på marknaden utan att bli debiterad för extra utrymme men varvsägaren har en annan uppfattning.

Det är nog så att jag tyvärr har lätt för att bli förbannad men enligt mig och min sambo som var närvarande var det en väldigt trist attityd från nya ägaren och därför väljer vi att se oss om efter en ny plats.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Re: Båtplats

Inlägg av Anders S » tis 13 okt 2009, 08:34

Det låter som du (ni) debiteras för båtbredden? I så fall är det ju en smal sak (ugh...) att lägga till önskad bredd på båten, om man vill använda utliggare på ställningen. De med båthus debiteras väl efter husets bredd ?

Kan du inte avpassa utliggaren? Så gjorde jag ett par vintrar, då grannarna kom alldeles för nära (snäv plats). Då var utligget minmalt på "bredaste platsen", men mer normalt i för och akter. Annars är det alldeles förödande för vårrustningen om båtarna står kloss inpå varann, så man inte kan klättra eller ens sticka upp huvudet...

I frågan om byte kan jag, obotlig icke-stockholmare, inte komma med något tips.
Anders S

Användarvisningsbild
coppertail
Platinamedlem

Re: Båtplats

Inlägg av coppertail » tis 13 okt 2009, 09:14

Har du båten på en skaplig kärra/trailer brukar ju vinterplats vara enkelt att ordna bara du kan ta dig ett par
kilometer från vattnet. Hör med bönder, åkerier och husvagnsuppställningsplatser.

Ofattbart att endel varv kan ta uppställningshyra som är högre än markvärdet i området?

Skriv svar