Renovera Drake!!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Ivan
Guldmedlem
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 16 jul 2008, 12:00

Renovera Drake!!

Inlägg av Ivan » sön 06 sep 2009, 16:36

Hej på er alla!

Jag tänkte höra med er om det är någon som har bra koll på hur fästena för riggen på en gammal drake skall sitta och se ut, denna skall enligt utsago vara orginal och min intention är att den skall förbli så.
Jag har försökt hitta bilder på nätet osv... men det finns inte mycket att ta av där, de flesta är ombyggda och i plast.

Är det någon som har bra bilder eller något tips om var jag kan finna sådana så vore jag hemskt tacksam!

// Ivan

Mats Brage
Diamantmedlem
Inlägg: 515
Blev medlem: ons 25 apr 2007, 18:47
Ort: Stockholm

Re: Renovera Drake!!

Inlägg av Mats Brage » sön 06 sep 2009, 17:21

Hej,

Jag var nere för någo år sedan på Askrike Båtklubb på Lidingö i Stockholm, och där fanns det mellan 5 och 10 renoverade drakar - kolla med klubben om du kan få någon kontakt.

Hälsningar
Mats
Scanner 391 nr 142

Ivan
Guldmedlem
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 16 jul 2008, 12:00

Re: Renovera Drake!!

Inlägg av Ivan » sön 06 sep 2009, 17:37

Hej,

De var faktiskt där jag fick köpa min drake ifrån, har varit där och kikat men inte hittat någon som skulle vara helt orginal.
Många är ombyggda för race.
Men jag får väll ta mig en vända till och se vad jag kan få tag i.

tack för tipset ändå!

// ivan

Användarvisningsbild
sotarn
Diamantmedlem
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 03 okt 2004, 22:39
Ort: Västerås

Re: Renovera Drake!!

Inlägg av sotarn » mån 07 sep 2009, 21:41

Vad är det du tänker på för något, mastfot eller röstjärnsinfätningarna? Jag har originalvarianter av det sistnämnda men flyttade frammåt på SWE-19. Man flyttade ju fram masten rätt tidigt. Har också vad jag tror är originalrigg.

Du kan höra av dig via mail om du vill daniel.bergstrom [at] home.se
//Daniel

Skriv svar