Erfarenhet av Pacyfic Sweden (båtdynor)?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Erfarenhet av Pacyfic Sweden (båtdynor)?

Inlägg av Seawolf » tis 19 sep 2017, 10:57

Det vill till att vara en tillräckligt betydande kund för att Pacyfic skall vara intresserade. Jag bad om följande:

"Skickat: den 13 september 2017 12:50
Till: info@pacyfic.se
Ämne: Pris på tillverkning av båtdyna

Hej, vad tar ni betalt för att göra en båtdyna enligt figur?
Leveranstid?
ny_dyna.jpg
Bo svarade:
Hej Xxxxxxx,

Vi gör enbart dynor till "hela"båtar eller om det är "stora" båtar tex flybrigde eller liknande. En dyna med transport till fabriken i Polen är inte ekonomiskt någon idé.

Med vänlig hälsning
Bo Renström"

Varför någon dyna skulle behöva flyttas från Sverige till Polen är oklart, det enda jag önskar är en dyna som sys efter de mått jag tagit, och risken med mina mått tar jag själv. Alltså att skära till skummet, sy, sedan skicka det hela med någon annan transport till Sverige. Hur svårt kan det va?
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Jaramaz
Diamantmedlem
Inlägg: 1679
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 20:08

Re: Erfarenhet av Pacyfic Sweden (båtdynor)?

Inlägg av Jaramaz » ons 20 sep 2017, 10:51

Seawolf skrev:Det vill till att vara en tillräckligt betydande kund för att Pacyfic skall vara intresserade. Jag bad om följande:

"Skickat: den 13 september 2017 12:50
Till: info@pacyfic.se
Ämne: Pris på tillverkning av båtdyna

Hej, vad tar ni betalt för att göra en båtdyna enligt figur?
Leveranstid?
.....

Bo svarade:
Hej Xxxxxxx,

Vi gör enbart dynor till "hela"båtar eller om det är "stora" båtar tex flybrigde eller liknande. En dyna med transport till fabriken i Polen är inte ekonomiskt någon idé.

Med vänlig hälsning
Bo Renström"

Varför någon dyna skulle behöva flyttas från Sverige till Polen är oklart, det enda jag önskar är en dyna som sys efter de mått jag tagit, och risken med mina mått tar jag själv. Alltså att skära till skummet, sy, sedan skicka det hela med någon annan transport till Sverige. Hur svårt kan det va?
Hm, ja, Pacyfic är prisledande (i den nedre ändan) i Sverige på båtdynor. Kvaliteten framgår tydligt på deras hemsida, det är likaledes tydligt att de streamlinar sin verksamhet för att hålla nere kostnaderna och därmed kunna hålla sina låga priser. I detta ingår också att de inte hanterar små orders, det lönar sig inte, alternativt måste de ta ut så höga priser att det inte är attraktivt för kunderna.

Det är väl enkelt att förstå?

De har till-och-med svarat dig, vilket inte är helt vanligt. Finns en annan tråd här om köp av nytt storsegel, där rapporterade trådskaparen att endast två segelmakare brydde sig om att lämna offert - och det på ett standardsegel. För övrigt liknande i det fallet, för ett relativt litet storsegel var det tydligen inte någon större prisskillnad mellan Boding och UK.

Det är faktiskt lite svårt att förstå varför du klagar.

//Jaramaz

Skriv svar