Bytte fra wire- til dyneemafall. Albin Nova.
Bytte fra wire- til dyneemafall. Albin Nova.
Båten (Albin Nova) min har tidligere hatt wirefall til forseilet (fokk). Jeg ønsker å bytte til dyneema. Det betyr at jeg må bytte modulen hvor fokkefall og spinnakerfall kommer ut av masta og hvor forstaget er innfestet, fordi hullet hvor fallet kommer ut ved innfestingen til forstaget er for lite, og jeg regner med at trinsa er dimensjonert for wire. Spinnakerfall og to fokkefall kommer ut gjennom det samme beslaget som forstaget er festet til. Jeg har Isomatmast og Furlex 200S rulleforstag. Noen som har tips om hva slags modul jeg skal bruke, eller hvordan jeg kan løse dette på et annet vis?
Re: Bytte fra wire- til dyneemafall. Albin Nova.
Det er noe slikt jeg er på jakt etter:
Trippelcombi förstagsfäste
För fock och spinnaker
Noen som vet hva som passer og hvor jeg kan få tak i det?
Trippelcombi förstagsfäste
För fock och spinnaker
Noen som vet hva som passer og hvor jeg kan få tak i det?
Re: Bytte fra wire- til dyneemafall. Albin Nova.
Hej,
det finns minst två olika typer av Isomatmaster som använders till båtar liknande Nova, som skiljer sig åt bla i infästningen av förstag, fockfall och spinnfall.
Vänd dig till leverantören, i Sverge är det nog Benns. Troligen kan vilken bra riggverkstad som helst hjälpa dig - Isomat är stora!
det finns minst två olika typer av Isomatmaster som använders till båtar liknande Nova, som skiljer sig åt bla i infästningen av förstag, fockfall och spinnfall.
Vänd dig till leverantören, i Sverge är det nog Benns. Troligen kan vilken bra riggverkstad som helst hjälpa dig - Isomat är stora!