Vill du bygga en Omega 36?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Lufsen
Trogen medlem

Vill du bygga en Omega 36?

Inlägg av Lufsen » tor 25 nov 2004, 23:21

Kanske fel forum jag hamnat i, då det hela mer liknar en kontaktannons, men tar den risken då essänsen i det hela i allra högsta grad handlar om segling. I en båtannons som legat ute på nätet en längre tid säljes formarna till Omega 36, tillsammans med ca 9 st uppsättningar av: 1. Mer eller mindre kompletta rostfria paket till båttypen. (Pulpits, röstjärn, mantågsstöttor etc.) 2. Träinredningar, kompletta in i minsta list, om jag uppfattat annonsören rätt. Ett faktum är dock att dessa har blivit brandskadade i lacken efter en brand i ett intilliggande lager. ( Alltså nedslipning och omlackering.) Jag har varit i kontakt med annonsören, som presenterat, i mina ögon ett mycket attraktivt pris för hela paketet. Finns det 8 intressenter som delar på paketet, blir inte priset högre än ca. 13.000 per båt. Annonsören är helt ovillig att dela upp sitt paket i fösäljningsskedet utan vill bli av med det hela på ett bräde. Nu undrar jag om det finns några likasinnade out there, som går och drömmer om att äga och segla en Omega 36. Jag behöver väl inte tillägga att detta endast är initialkostnaden för bygget, som sen snabbt drar i väg med dom \"tunga\" kostnaderna, såsom plastning, motor, rigg, segel, däcksbestyckning, elektronik, etc. etc. Jag vill veta om det finns några verkligt seriösa intressenter, som vill ventilera ämnet med mig här och nu. Väntar med att lägga ut min mailadress tills vidare, kommer senare om vi \"hittar nån vart\". Hälsar Lufsen

Tim Svensson
Trogen medlem
Kontakt:

Inlägg av Tim Svensson » lör 08 jan 2005, 18:59

Lufsen,

Om jag tolkar Dina rader rätt så söker du X antal andra som vill bygga sina egna båtar. Tänker Du även i banorna att köpa formarna och låta bygga upp båtarna och därefter sälja dem?

mvh Tim
P.S. Du kan maila mig privat om Du inte vill ge ut Din mailadress, tim.svensson@e-butik.se D.S.

Skriv svar