Snobbrand vattenlinje

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
cub
Guldmedlem
Inlägg: 61
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 22:00
Ort: Sthlm

Snobbrand vattenlinje

Inlägg av cub » tor 08 mar 2007, 13:02

Hej
Jag skule behöva lite tipps om vart jag kan få tag i stripes till vattenlinje och snobbrand i Stockholms området
Tack på förhand

PelleH
Silvermedlem
Inlägg: 40
Blev medlem: tis 13 apr 2004, 14:34
Ort: Stockholm

Inlägg av PelleH » tor 08 mar 2007, 13:15

Systemtext, Mälarvarvsbacken 8 på Långholmen fixar sånt. Dom har ett brett sortiment av självhäftande plastfilm i olika färger och kvaliteter. Välj någon av deras bättre så behöver du inte göra om jobbet påp några år.
--
Pelle

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11664
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Inlägg av Anders S » tor 08 mar 2007, 15:39

Halvägs Off Topic:

Min vattenlinje har jag målat, inte tejpat. Då har jag använt röd självpolerande bottenfärg, två lager. Detta ser bra ut men är framför allt lätt att snygga till med en enkel borstning. Och så slipper man sörja (bokstavligen) då man varit \"i smutsen\".
Anders S

Användarvisningsbild
August
Diamantmedlem
Inlägg: 214
Blev medlem: tis 22 jun 2004, 17:09
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av August » tor 08 mar 2007, 18:34

Dekaltrim kan säkert hjälpa till, det vore faktiskt ganska skoj att testa dekaltrimma båten. Hädelse tycker nog många moralister men varför inte. 8) 8)
Bär av, bär av, BÄR AV

Användarvisningsbild
Calle D
Silvermedlem
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 24 maj 2005, 22:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Calle D » tor 08 mar 2007, 20:51

Jag fick hjälp av Hasse Thun Reklam på Järnvägsg. 54 i Sundbyberg. Hasse leverar stripes till Flygbussarna och har även stripat upp hela båter. Målade min vattenlinje (som är väldigt bred). Sedan tog jag färgburken och gick till Hasse som plockade fram film med rätt kulör. Från detta gjorde dom stripes till den övre snobblinjen, Norlinloggor från ett inskannat foto samt namndekaler baserad på en vanlig Windowsfont.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11664
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

Inlägg av Anders S » tor 08 mar 2007, 20:58

För den som är mer GDS-inriktad kan man göra snygga (halvstora) dekaler själv. Man skriver spegelvänt på baksidan av dekalfilmen (backingen är skrivbar) och så klipper man ut med bästa skäggsaxen!

Men en snobbrand eller vattenlinje kräver nog proffshjälp.
Anders S

Skriv svar