Vad seglar du för båt.

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
matsa
Diamantmedlem
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 23:10

Inlägg av matsa » tor 23 nov 2006, 23:21

jo ja vet hur det är. bara för att man är ärlig och skrivet att det är lite att fixa så tror folk att det är rena vraket man säljer. dom flesta är väl vana att säljaren säger att båten är i toppskick och sen kommer man dit och behöver inte ens kliva ur bilen för att konstatera att det är ett hopplöst jävla vrak man åkt för att titta på. så när man då är ärlig i annonsen tror väl folk att när båten i toppskick va så dålig så måste ju den här vara helt kass, när det till och med står att det är några saker att fixa. så ärlighet vara tydligen inte längst?
när nån äntligen vågar släpa sej hit å kika på ruffmyn kommer dom inta att tro att det är sant att den är så billig. folk vill ju ha BLANKA båtar, så jag fattar inte vad felet är? lycka till med vegan om det blir nåt? /m

LinusA
Platinamedlem
Inlägg: 106
Blev medlem: tis 29 nov 2005, 19:02

Inlägg av LinusA » mån 27 nov 2006, 16:58

matsa skrev:jo ja vet hur det är. bara för att man är ärlig och skrivet att det är lite att fixa så tror folk att det är rena vraket man säljer. dom flesta är väl vana att säljaren säger att båten är i toppskick och sen kommer man dit och behöver inte ens kliva ur bilen för att konstatera att det är ett hopplöst jävla vrak man åkt för att titta på. så när man då är ärlig i annonsen tror väl folk att när båten i toppskick va så dålig så måste ju den här vara helt kass, när det till och med står att det är några saker att fixa. så ärlighet vara tydligen inte längst?
när nån äntligen vågar släpa sej hit å kika på ruffmyn kommer dom inta att tro att det är sant att den är så billig. folk vill ju ha BLANKA båtar, så jag fattar inte vad felet är? lycka till med vegan om det blir nåt? /m
Tackar! Visst känns det så, själv gör jag en förlust på 10 papp och ca en veckas arbete, minst. För en fattig stressad student är det inget som går obemärkt förbi.
Det mest iriiterande är dock att folk ringer/mailar och frågar saker som står i annonsen klart och tydligt.

Snart blir det "bortskänkes om du köper motorn".

matsa
Diamantmedlem
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 23:10

Inlägg av matsa » mån 27 nov 2006, 22:11

det blir minus 10000:- här åxå! men jag vet att har jag inte orkat börja med båten på ett år nu så kommer jag antagligen aldrig att komma igång med den, så det är bara att ta förlusten. hade det varit en bil hade den värdeminskiningen varit ännu större, så skitsamma!! håll ut Linus! så småningom dyker det upp nån å vill köpa. det är bara 10 veckor till båtmässan i gbg, så snart är folk sugna igen. billiga vegor dyker det upp ibland, så du hittar säkert en annan om den här blir såld.
jag har en spekulat som kommer på onsdag så får vi se???? men när jag är nere vid båten och ser den kan jag tycka att det är helt jävla vansinnigt att sälja den så billigt, men skitsamma! ska bli skönt att slippa se den mer. då behöver jag inte fundera på om jag nånsin ska orka börja göra iordning den som jag en gång hade tänkt. /m

Scubasteve
Erfaren medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 13 nov 2006, 00:21
Ort: Stockholm

Inlägg av Scubasteve » mån 27 nov 2006, 22:39

Den gula saken seglar jag.
Och innan någon kommenterar vill jag bara säga: \"You can go fast, I can go anywhere.\"
http://pg.photos.yahoo.com/ph/ockaniwl/ ... pg&.src=ph

/Scubasteve!

Användarvisningsbild
dclone
Silvermedlem
Inlägg: 37
Blev medlem: mån 20 jun 2005, 20:44
Ort: Norrköping

Inlägg av dclone » tis 28 nov 2006, 22:09

En Omega 34 från 1983 SWE 184
Hälsningar Mikael

Bild
Omega 34 SWE 184

Skriv svar