Roderritning till skadad Rock 20 behövs

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
ElvisAhlgren
Rookie
Kontakt:

Roderritning till skadad Rock 20 behövs

Inlägg av ElvisAhlgren » tor 21 sep 2006, 17:59

Upptäckte vid båtupptagningen att rodret skadats vid en grundstötning i somras. En bit saknas helt och då undrar man förstås om det finns någon roderritning så att man får rätt dimensioner. Sedan är ju frågan hur man bäst går tillväga för att reparera detta på egen hand.

Är det någon som har några goda råd?

Rudi
Diamantmedlem

Inlägg av Rudi » fre 22 sep 2006, 14:29

Jag tror att konstruktören av den här båten, Heinz-Jürgen Sass fortfaran-
de är yrkesverksam i Sverige. Du kan försöka lokalisera och kontakta
honom.

Rudi

ElvisAhlgren
Rookie
Kontakt:

Inlägg av ElvisAhlgren » fre 22 sep 2006, 19:54

Heinz-Jürgen Sass verkar inte ha några kontaktuppgifter på internet vad jag kan hitta. Kanske någon annan vet mer?

Rudi
Diamantmedlem

Inlägg av Rudi » fre 22 sep 2006, 20:11

Du hittar hans telefonnr. på www.eniro.se, under \"privatpersoner\" Huru-
vida han uppskattar påringningar kan jag inte yttra mig om, men har han
ritat båten, får han väl ställa upp. :wink: Du kan ju annars skriva.

Rudi

surfjoan
Silvermedlem

Inlägg av surfjoan » lör 23 sep 2006, 22:19

Rudi skrev:Du hittar hans telefonnr. på www.eniro.se, under "privatpersoner" Huru-
vida han uppskattar påringningar kan jag inte yttra mig om, men har han
ritat båten, får han väl ställa upp. :wink: Du kan ju annars skriva.

Rudi
Jag har pratat med honom en gång i tiden när jag hade en rock 20. Det var 6-7 år sen, han var en pratglad farbror och jag fick höra lite om förbättringar han tyckte jag skulle göra och så frågade han vad jag tyckte om båten :) Anledningen till detta var att jag behövde en segelritning till båten. Han hjälpte mig med det genom att skicka en ritning till arkitektkopia som kopierade och skickade ett ex till mig..

Sambal
Silvermedlem
Kontakt:

Inlägg av Sambal » lör 23 sep 2006, 23:09

surfjoan skrev:
Rudi skrev:
Jag har pratat med honom en gång i tiden när jag hade en rock 20. Det var 6-7 år sen, han var en pratglad farbror och jag fick höra lite om förbättringar han tyckte jag skulle göra och så frågade han vad jag tyckte om båten :) .
Och vad var det han föreslog? Även jag har haft en Rock20 (nr 299) som jag kan sakna ibland. Förbaskat trevligt båt som seglade bättre än sitt rykte. Jag gillade också inredningen, vilket en känd skribent i tidningsvärlden tyvärr inte gjorde. Detta sänkte andrahandsvärdet katastrofalt!

Skriv svar