Beason 31 forum???

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
hhmcsv
Diamantmedlem

Beason 31 forum???

Inlägg av hhmcsv » sön 13 aug 2006, 15:36

Hej
Er der nogen som ved hvad der er hændt med Beason 31 - forum'et. Linket giver kun fejlmeddelelser ?

Hans-Henrik
Hans-Henrik
Beason 31 D404 Dancing Wave - Lynæs Danmark

Tage

Inlägg av Tage » sön 13 aug 2006, 16:34

Jag tror att han som hade hand om sidan har flyttat utomlands och i samband med detta så stängde han ned det hela.
Om ingen annan drar igång en egen hemsida för Beasonbåtarna under hösten så kommer jag att göra det.

Mvh Tage

Beason
Nr. 30

Hin Onde

Beason 31

Inlägg av Hin Onde » sön 13 aug 2006, 16:59

Båten är en mycket fin båt, om den är fin så att säga, men tråden tidigare om besiktning av en sådan har nog skapat lite av motvind att kryssa mot.

Föreslår att de som vill återuppliva hemsidan tar itu med personen bakom attackerna på besiktningsmannen, och försöker återställa en saklig attityd till denna båt.
Jag var själv nära ett köpa en för några år sedan, mycket fin segelbåt och bobåt, men den skall vara välbyggd från början och välskött, och jag visste då inte att de ofta är hemmabyggen.
Det som fick mig att avstå var bland annat att innerbeklädnaden under däcket hade släppt i stort sett i hela båten, så att det hängde tygsjok överallt - någon som känner igen detta som ett problem på andra Beason 31?

Tage

Inlägg av Tage » sön 13 aug 2006, 17:52

Håller med om att Beason 31:an är en bra seglare med bra boutrymmen men att innertak som släpper i limningen skulle vara ett specifikt Beason-problem det håller jag inte med om.

Det är väl snarare så att tiden i en temperaturväxlande och fuktig miljö i kombination med takmaterialens och limmets åldrande gör att det till sist lossnar från underlaget. Det är ett problem man kan stöta på i många äldre båtar enligt min erfarenhet.

/Tage

Användarvisningsbild
hhmcsv
Diamantmedlem

Inlägg av hhmcsv » sön 13 aug 2006, 18:36

Hej Tage!
Så var det os to som mødtes i sidste uge i Ängelholm!

Og til Hin Onde:
Jo, det problem har jeg, sidste år skiftede jeg beklædningen i forpiken, og her til vinter tager jeg fat i hovedkahytten. Jeg tror at det er et problem for alle både der anvendte denne type af beklædning.
Problemet med at opsætte ny beklædning er først at få fjernet resterne af det gamle. Den yderste plastfilm er let at fjerne, og hovedparten af skumlaget er bare blevet til sort pulver. Men klæbelaget med resterne af skummet er et helvede at fjerne. Kunsten her er at anvende et opløsningsmiddel som ikke gør en til stofmisbruger i processen (cellulosefortynder er effektivt men ikke rart!) Her har jeg fundet at 3M har en citrusbaseret industriel afrenser, som man kan arbejde med uden at blive høj!

Med sejlerhilsen
Hans-Henrik
Hans-Henrik

Tage

Inlägg av Tage » sön 13 aug 2006, 19:06

Hej på dig Hans-Henrik

Jo visst var det vi som träffades på bryggan i Ängelholm.
Kul att vi träffas här igen!

Mvh /Tage

PH2
Rookie

Hur går det?

Inlägg av PH2 » tor 26 okt 2006, 14:01

Hej!

Hur går det med Beasonhemsidan?

Hälsningar PH2
Beasonist

Användarvisningsbild
hhmcsv
Diamantmedlem

Re: Hur går det?

Inlägg av hhmcsv » fre 27 okt 2006, 18:47

PH2 skrev:Hej!

Hur går det med Beasonhemsidan?

Hälsningar PH2
Kan det gamle forum ikke genoplives? - eller er det helt deleted?
Hans-Henrik

Skriv svar