Frågor ang Albin 57?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Gecko
Rookie
Kontakt:

Frågor ang Albin 57?

Inläggav Gecko » sön jun 06, 2004 9:55 pm

Hallå alla seglare :) Jag har precis köpt en Albin 57a och undrar hur man får upp bordet. :roll:

Sen så undrar jag vad mantåg (stavning?) och sprayhood kostar till en albin 57.

Användarvisningsbild
Gizmo
Guldmedlem

Bord mm

Inläggav Gizmo » mån jun 07, 2004 4:49 pm

Fäll ut klaffarna och vrid 90 grader.

På fråga 2 kan jag rekommendera att mäta och sedan titta i favoritaffärens katalog. Lite olika beroende på om du vill ha wire eller parafillina, både för och akterpulpit osv. Minst tre stöttor bör du nog ha på var sida iaf. Se båtfakta för bild
Pris på sprayhood kan du nog få av en segelmakare eller liknande som gör sådant. Att sy själv kan vara ett slitgöra (enligt farsans fru, så här såg hon ut :evil:) och tarvar en kraftfull symaskin, men blir såklart billigare.

Gecko
Rookie
Kontakt:

Re: Bord mm

Inläggav Gecko » mån jun 07, 2004 8:36 pm

Gizmo skrev:Fäll ut klaffarna och vrid 90 grader.

På fråga 2 kan jag rekommendera att mäta och sedan titta i favoritaffärens katalog. Lite olika beroende på om du vill ha wire eller parafillina, både för och akterpulpit osv. Minst tre stöttor bör du nog ha på var sida iaf. Se båtfakta för bild
Pris på sprayhood kan du nog få av en segelmakare eller liknande som gör sådant. Att sy själv kan vara ett slitgöra (enligt farsans fru, så här såg hon ut :evil:) och tarvar en kraftfull symaskin, men blir såklart billigare.

Vilka klaffar? :S

EDIT: ååååååååååååååh! va dum jag är! :D Jagoch farsan har klurat på det i över 4 timmar