SPAM-filter

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Låst
Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem
Inlägg: 11664
Blev medlem: fre 20 maj 2005, 07:23
Ort: Sandö hamn (Onsala)

SPAM-filter

Inlägg av Anders S » lör 15 aug 2020, 08:12

Hej, alla

På senare tid har det blivit populärt att göra reklam för SKOR (av allt tänkbart i denna värld!)

Jag har provat att skärpa verifieringen för nya använder via svårare bild/textigenkänning utan effekt, och prövar nu frågor-svar-metoden.
Det betyder att man svarar på en seglarfråga VID REGISTRERING och förhoppningen är att detta blir för svårt för skoförsäljarna. Forumet är ju numera ganska tamt, och mina moderationsåtgärder går troligen ner till nära noll om de användarna får det litet svårare.

(Skoförsäljarna sysslar, som alla vet med allsköns lurendrejeri och går man in på deras siter kan mycket ont hända den omisstänksamme (eller åtminstone hans/hennes dator mm). Även om suget efter ett par snabba skor blir stort, gå (!) någon annan stans, inte dit...

Nu hade jag tänkt mig att detta skulle vara ett rent informationsärende, inte en inbjudan till debatt om internets inneboende djefligheter. Därför låser jag tråden.
Anders S

Användarvisningsbild
AndersGustafsson
Diamantmedlem
Inlägg: 1027
Blev medlem: lör 13 nov 2010, 18:35
Kontakt:

Re: SPAM-filter

Inlägg av AndersGustafsson » sön 16 aug 2020, 10:16

Jag har som princip att ALDRIG handla av någon som Spammar... Eller av någon som använder Klarna :)
/Anders G

Låst