Smoegen åter i forumet....

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
smoegen
Silvermedlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 07 okt 2006, 18:36
Ort: Smögen

Smoegen åter i forumet....

Inlägg av smoegen » mån 04 maj 2020, 15:21

Hej, ja som rubriken antyder så försöker jag åter att aktivera mig i detta eminenta forum.... Anledningen till att jag varit frånvarande är att mitt psyke och jag under en längre tid inte varit helt på samma kurs.... ja faktiskt så mycket ur kurs att vi kan tala om en psykisk ombordläggning eller kanske grundstötning....

Nåväl, för mig handlar det om PTSD, har äntligen fått en diagnos och den härleds framförallt till den tid jag spenderade på Balkan på det första halvan utav 90-talet..

Men, sedan två år tillbaks så är jag patient hos Veteranmottagningen på Akademiska i Uppsala och jag hoppas och tror att vi tillsammans gör våra framsteg,,, jag är ju trots allt här igen?

Nog om mitt mående.... Har ju faktiskt även en fråga att ställa relaterad till segling och segel... Jag sitter nämligen och letar efter segelmärken... Det jag söker i första hand idag är Sirius 32 DS, men även Lord Helmsman sliter jag med att finna på nätet...

Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att jag pysslar lite med tryckta tröjor och ovan nämnda märken är jag på jakt efter för att dels göra en tröja till mig själv men även en till mig närstående innehavare av en Sirius 32 DS.

Avslutar så med att tillönska er alla "Fair Winds"

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Smoegen åter i forumet....

Inlägg av Peter_K » mån 04 maj 2020, 20:47

Hej, och välkommen tillbaka.
Jag har aldrig hört talas om Sirius 32 DS tidigare, men snabb-googlade och hittade att varvet fortfarande lever. Kan de hjälpa dig..?
https://www.sirius-werft.de/wpsirius/en ... rius-32ds/

Helmsman är ju ett tag sedan de tillverkades, men segelmakare brukar ha alla loggor, eller så borde Carerra-förbundet kunna hjälpa till..?
http://www.carreraforbundet.se/data-lord-helmsman/

Hoppas det löser sig med allt :-)
Alla borde ha skägg

smoegen
Silvermedlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 07 okt 2006, 18:36
Ort: Smögen

Re: Smoegen åter i forumet....

Inlägg av smoegen » mån 04 maj 2020, 21:47

Tackar.. jo jag känner väl till Sirius enär det finns en nära mig... Lord Helmsman seglar jag själv, men så jag vet hur segelmärkena ser ut men jag skulle vilja kunna få fatt i dem för att kunna pilla lite med dom i min dator.... Trycker tröjor i liten skala och har en ide om en trevlig seglartröja... så om du finner dessa märken som jpeg eller i annat format så är jag väldigt tacksam för tips..... =)

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem
Inlägg: 1789
Blev medlem: mån 24 okt 2005, 15:27

Re: Smoegen åter i forumet....

Inlägg av Seawolf » tis 05 maj 2020, 06:24

lord.jpg
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

smoegen
Silvermedlem
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 07 okt 2006, 18:36
Ort: Smögen

Re: Smoegen åter i forumet....

Inlägg av smoegen » tis 05 maj 2020, 15:42

Mitt dilemma delvis löst.... fick hjälp en seglare som kan mer om kompjoters än vad jag gör...

Skriv svar