Aldrig mer delägarskap

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
andgustav
Silvermedlem
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 22 sep 2015, 14:05

Aldrig mer delägarskap

Inlägg av andgustav » fre 21 jul 2017, 15:59

Hej!
Som jag nämnde för ett par veckor sedan var det inte helt smärtfritt att säga upp ett delägarskap med en släkting.
När en släkting sprider osann information om mig på nätet samt skickar sms med elaka inlägg då rinner bägaren över. Bara för att man hoppar av ett delägarskap från en båt behöver man inte få skit för det. Båten ville han inte framföra på ett sjövärdigt sätt och vi gick på grund tre gånger samma dag. Sista gången inför publik och det var mycket pinsamt. Så fort jag kan med råd blev jag helt avsnoppat och ordningen i båten var en katastrof. Båten är mycket sliten och så fort vi hade hård vind ramlade prylar ut på durken. Fallen var slitna och det var svårt att få upp seglen. Hade jag varit med i Göteborg så hade den här båten aldrig blivit inköpt. Om nu delägaren kommer en enda spydig sms eller mail så kommer jag att skicka in kvitton på utlägg till Kronofogden och kräva pengar tillbaka för varenda utlägg. Han är ju känd där sedan tidigare. Ni som funderar på att köpa en segelbåt som är billig ta med någon kunnig eller besiktningsman annars kan det bli mycket dyrt. Jag ger inte upp seglingen för den här incidenten utan nu går vi vidare. Ha en trevlig helg!

Skriv svar