Vinterförvaring Stockholm sökes!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
tomeriksen
Guldmedlem
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 06 jun 2013, 12:11

Vinterförvaring Stockholm sökes!

Inlägg av tomeriksen » tor 20 jul 2017, 19:57

Jag är nybliven båtägare med båtplats i Svindersvik. Då det ser lite mörkt ut att få upp min där i år börjar paniken breda ut sig.

Är det någon som kan ge tips på var det kan finnas plats? Föredrar en klubb (roligare mer lärorikt) men är även beredd att hosta upp och ta in på en marina.

TOM

Peter_K
Diamantmedlem
Inlägg: 2379
Blev medlem: tor 07 jul 2005, 07:12

Re: Vinterförvaring Stockholm sökes!

Inlägg av Peter_K » tor 20 jul 2017, 20:32

Jag låg tidigare på Margretelundsvarvet i Bromma på vintern, de har nästan inga sommarplatser och det ligger många där som t ex ligger på privat brygga. Nackdelen är att man måste masta av när man anländer (eller innan du går från båtklubben) eftersom de byggt en bro över viken.
Det var inte farligt dyrt att ligga där.
Alla borde ha skägg

s20
Silvermedlem
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 15 aug 2010, 16:39
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vinterförvaring Stockholm sökes!

Inlägg av s20 » fre 21 jul 2017, 22:37

Du har PM
www.nedskrivet.se , min hemsida med en hel del tankar kring båtlivet

tomeriksen
Guldmedlem
Inlägg: 75
Blev medlem: tor 06 jun 2013, 12:11

Re: Vinterförvaring Stockholm sökes!

Inlägg av tomeriksen » fre 28 jul 2017, 08:35

s20 skrev:Du har PM
PM? Utveckla!

s20
Silvermedlem
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 15 aug 2010, 16:39
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vinterförvaring Stockholm sökes!

Inlägg av s20 » fre 28 jul 2017, 11:21

Hej, vet inte vad som gick fel, men jag skickade (trodde jag) ett personligt meddelande, men det har inte gått iväg och inte nu heller då jag försökte. Fastnar i utkorgen, kanske jag som gör fel? Så här skrev jag i alla fall:
"Hej, vet inte hur det går för dig med plats för vintern, men Rastaholm (Stockholms segelsällskap) brukar kunna ta upp några externa båtar, i Östra mälaren så det är ju en bit att gå. Annars har min granne på Färingsö vinterplatser där jag själv har båten över vintern, mer flexibelt att själv kunna välja tid för upptagning och sjösättning. Hör av dig om du vill ha kontakt med honom."
www.nedskrivet.se , min hemsida med en hel del tankar kring båtlivet

Skriv svar