Dock så finns det anslag vid hamnens eluttag att man inte få ha någon elförbrukare inkopplad nattetid.
En lös kupéfläkt skulle jag inte vilja lämna oövervakad men en avfuktare är ju faktiskt konstruerad för att köras konternueligt.
Skulle vara OK om strömmen bara bryts automatiskt över natten, men hamnens personal har även instruktioner att koppla ur alla kablar ur centralerna.
Att åka till hamnen varje morgon för att stoppa i kontakten igen är tyvärr inte genomförbart och genererar dessutom massa onödiga bilresor.
Ringde GREFAB men de hänvisade bara till sitt reglemente, och kunde inte tala om för mig varför en avfuktare skulle kunna vara farlig.
Samma avfuktare är ju dessutom tillåten att använda bara det sker under dagtid...
I min sommarhamn (icke GREFAB) får jag iofs betala för varje använd kilowatt, men strömmen finns också tillgänglig under dygnets alla timmar.
Trodde i min enfald att GREFAB är ett tjänsteföretag som levererar det jag som kund behöver i form av hamnplats och tjänster kopplade till denna.
Känns mer o mer som att vi båtägare bara är till besvär för GREFAB - nä, det var bättre på Göran Johansson tid

Han var definitivt en bromsande faktor i GREFABs strävan att bli mer "marknadsanpassade".
Vad finns det för bestämmelser runt inkopplade elförbrukare i era hemmahamnar?