är så att jag vill ha en liten hobby!!!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
tomhenrik
Platinamedlem
Inlägg: 144
Blev medlem: ons 08 maj 2013, 10:52

är så att jag vill ha en liten hobby!!!

Inlägg av tomhenrik » lör 09 aug 2014, 09:47

tjena ursäkta om jag skriver lite konstigt har dyslexi!!!!

men som topic lyder så tänkte jag börja med en liten hobby att bygga en båt det jag tänkt mig är aluminium eller plast
men det är bara det att jag tänkte först på att bygga en liknande albin snipa eller en sådan där fläkt båt som dom har i träskmarkerna i usa men det är ju bara det att när jag skulle bli klar med båten så blir det ju att använda den i havet då det är närmast,,

men var faktist inne på en sådan träskbåt fast utan den där jätte fläkten och sätta dit en vanlig båt motor med sådan där ratt och det men det är ju bara det att jag vet inte hur säker en sådan båt skulle vara på havet och tänkte kolla här om någon här vet om det är något att bygga,,

visserligen så tänkte jag det att man kan ju bygga en sådan fast lite modifierad för tittar man på en sådan så är dom ju raka ( ------- ) så tänkte mig att göra den lika bred men spetsa till så den ser ut så här [--> så typ ( skulle gjort det i paint men har lite brådis men hoppas ni hänger med på hur jag menar,,,


kom gärna med tips på båtar man kan göra helst sådana med ruff och styrning från ruffen till motor i aktern......


tack på förhand och förlåt att det låter lite rörigt har lite bråttom
frågar man inget så får man ingenting veta!!!!!!!!!!!!!!

Skriv svar